1403/02/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/01

-

توسعه دیپلماسی علم و فناوری در دانشگاه تبریز

کد خبر : 3323
17:04
1401/09/30

سونیوز: ئیس دانشگاه تبریز، گسترش و توسعه دیپلماسی علم و فناوری را از جمله برنامه‌های راهبردی این دانشگاه بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 1200 دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند که برای توسعه دیپلماسی علمی و بین المللی شدن این دانشگاه نیاز است این میزان دانشجویان را به 4 هزار نفر افزایش دهیم.

به گزارش سونیوز، صفر نصراله زاده، امروز، چهارشنبه، 30 آذرماه، در مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده آموزشی دانشگاه تبریز، گفت: ما خدمتگذار شما دانشجویان، افتخار می کنیم که این چنین دانشجویان نخبه و برگزیده در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در حد توان در راستای پیشرفت و ترقی هر چه بیشتر شما دانشجویان تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شما دانشجویان، اساتید و کارکنان هویت دانشگاه هستید، تصریح کرد: امروزه اگر دانشگاه تبریز به جایگاه، افتخار و شکوهی در حوزه های مختلف رسیده و در کشورمان، منطقه و جهان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و مهم مطرح است، بیشتر به خاطر تلاش شما نخبگان و دیگر دانشگاهیان این مجموعه بوده است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشگاه، به خاطر حمایت هایی که از نخبگان و بخش پژوهش و فناوری انجام داده، در سطح کشور به عنوان حامی برتر پژوهش انتخاب شده است، یادآور شد: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران به عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایران تاسیس شده و امروزه در رتبه‌بندی‌های جهانی جزو دانشگاه های برگزیده و برتر دنیا مطرح و در سطح ایران رتبه ششم را به دست آورده که می خواهیم در سال های آینده این جایگاه را با کمک و تلاش شما دانشجویان نخبه و دیگر دانشگاهیان، همسطح و همتراز دانشگاه تهران برسانیم.

وی افزود: با تدوین برنامه راهبردی و کلان، بستر سازی و تجهیز و تکمیل برخی زیرساخت های لازم، توسعه و پیشرفت همه جانبه دانشگاه تبریز در بخش های مختلف فراهم شده است.

سرپرست گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن ارایه گزارشی از روند نحوه انتخاب این دانشجویان برگزیده گفت: سال جاری 89 نفر از دانشجویان برگزیده آموزشی دانشگاه تبریز تجلیل خواهد شد که تعدادی از این دانشجویان در روز دانشجو بوده و جمعی هم از این افراد برگزیده امروز تجلیل می شوند.

به گفته امین رضایی اکبریه، این افراد برگزیده شامل نفرات برتر و برگزیده کنکور در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری، برگزیدگان پذیرش بدون آزمون در مقاطع ارشد و دکتری و حائزین رتبه های برتر مرحله نهایی المپیاد دانشجویی بوده است که هر ساله از این افراد برگزیده تجلیل خواهد شد. 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار