1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

نجات گردشگران سرگردان در «ماچوپیچو»

کد خبر : 3313
18:52
1401/09/29

سونیوز: گردشگرانی که حین بازدید از دژ باستانی «ماچوپیچو» واقع در کشور «پرو» به دلیل موجی از اعترضات گیر افتاده بودند، سرانجام با کمک هلی‌کوپتر به یکی از شهرهای نزدیک این بنای باستانی منتقل شدند.

به گزارش سونیوز به نقل از گاردین، وزارت گردشگری کشور «پرو» اعلام کرد: گردشگرانی که به بازدید از «ماچوپیچو»، دژ باستانی اینکاها، رفته بودند با کمک هلی‌کوپتر به شهر «کوسکو» منتقل شده‌اند تا بتوانند با پروازهای عادی به «لیما»، پایتخت این کشور بروند.

پس از این‌که معترضان با استفاده از تکه سنگ‌های بزرگ، راه‌آهن منتهی به «کوسکو» را از روز سه‌شنبه هفته گذشته مسدود کردند، ده‌ها گردشگر در حوالی ویرانه‌های «ماچوپیچو» گیر افتادند، برخی از آن‌ها مجبور شدند تا رسیدن به «اولانتایتامبو»، نزدیکترین شهر به این دژ باستانی، پیاده‌روی کنند.

پرو از هفتم دسامبر تاکنون، شاهد ناآرامی سیاسی و اعتراضات گسترده بر سر عزل و دستگیری «پدرو کاستیو»، رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور بوده است.

سفیر آمریکا در لیما اعلام کرد که گزارش‌های تاییدنشده‌ای از اجرای اعتصابات سراسری در کوسکو وجود دارد که می‌تواند عبور و مرور در شهر و ورود و خروج از فرودگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

فرودگاه «ارکیپا»، دومین شهر بزرگ پرو روز دوشنبه بازگشایی شد و انتظار می‌رود صدها گردشگر که به دلیل اعترضات سراسری سرگردان شده بودند، بتوانند به «لیما» سفر کنند.

سخنگوی وزارت گردشگری پرو اعلام کرد که حدود ۶۰ گردشگر در مرز جنوبی پرو با بولیوی همچنان سرگردان هستند، اما انتظار می‌رود فرودگاه «خولیاکا» از سه‌شنبه بازگشایی شود.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به شهروندان آمریکایی توصیه کرده است که در سفرشان به پرو تجدید نظر کنند. مقام‌های بریتانیا و اسپانیا نیز در بیانیه‌هایی به شهروندانشان توصیه مشابهی کردند.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار