1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

هوای مناطق شمالی سرد و بارانی می‌شود

کد خبر : 3307
10:55
1401/09/28

سونیوز: کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای تهران و البرز تا روز چهارشنبه برای همه گروه‌های سنی ناسالم خواهد بود، از آغاز بارش‌ها در نیمه شمالی کشور از امشب خبر داد و گفت: طی روزهای آینده هوا در نیمه شمالی کشور سردتر می‌شود.

به گزارش سونیوز، فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز (دوشنبه) در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد پدیده غالب است و در ارتفاعات جنوبی کرمان انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه به‌تدریج از اویل امشب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش‌ها آغاز می‌شود، افزود: فردا (سه‌شنبه) گستره بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها برای روز سه‌شنبه در غرب مازندران و گیلان شدیدتر و در حد هشدار زرد است. حتماً شهروندانی که قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند؛ همچنین بارش‌ها کماکان تا اواسط هفته در این مناطق با شدت و ضعف ادامه دارد.

گودرزی توضیح داد: طی روزهای دوشنبه تا ظهر چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی شده که به ویژه در شهرهای تهران و البرز هوا برای تمامی گروه‌ها سنی در حد هشدار نارنجی ناسالم است.

وی ادامه داد: از ظهر روز چهارشنبه با ورود ناپایداری به دامنه‌های جنوبی البرز در شهرهای تهران و البرز از میزان آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و هوای مطلوب‌تری برای روزهای پایانی هفته پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روند دما در نیمه شمالی کشور روند کاهشی خواهد بود و طی روزهای آتی هوا در نیمه شمالی کشور سردتر می‌شود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار