1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

رایتل دچار بحران شد

کد خبر : 3263
17:09
1401/09/19

سونیوز: مدیرعامل شرکت رایتل در آبان‌ماه طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که به‌دلیل محدودیت‌های اینترنت و کاهش درآمدهای این شرکت، حتی احتمال خروج رایتل از بازار ارتباطات کشور وجود دارد. تصویر نامه رایتل، سومین اپراتور بزرگ تلفن همراه کشور به وزیر ارتباطات نشان می‌دهد افت درآمد ناشی از محدودیت‌های اینترنت، رایتل را در آستانه خروج از بازار قرار داده است.

به گزارش سونیوز به‌تازگی گروهی از کانال‌های تلگرامی پرمخاطب فارسی زبان بدون اینکه منبعی ذکر کنند، تصویری از نامه «یاسر رضاخواه» مدیرعامل رایتل به وزیر ارتباطات را منتشر کردند؛ نامه‌ای به تاریخ ۹ آبان‌ماه که مدیرعامل رایتل چالش‌های ایجاد‌شده پس از محدودیت‌های اینترنت را یادآور می‌شود و البته می‌گوید اپراتور سوم با این روند حتی ممکن است از بازار ارتباطات کشور خداحافظی کند.

در نامه نوشته‌شده که این شرکت ضمن درک اوضاع و شرایط سیاسی-امنیتی کشور و همراهی با تشخیص مراجع ذی‌صلاحی که محدودیت‌هایی را بر اینترنت بین‌الملل اعمال کردند، خواستار دریافت تسهیلاتی فوق‌العاده و متناسب با وضعیت پیش‌آمده (مانند کاهش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها یا کاهش تعهدات توسعه شهری اپراتور) به‌جهت جلوگیری از خروج خود از بازار، از وزیر ارتباطات شده است.

آن‌طور که مدیرعامل در این نامه نوشته است، ترافیک سرویس دیتا در این اپراتور از ۳۰ شهریور به بعد ۵۰ درصد کاهش یافته. ترافیک روزانه شبکه رایتل از حدود ۱۵۰۰ ترابایت در ابتدای شهریور‌ماه به کمتر از ۷۰۰ ترابایت هم کاهش یافته است.

در این نامه آمده است که: «در‌نتیجه اعمال محدودیت مذکور و افت مصرف و کاهش ترافیک دیتا طی هفته‌های اخیر عملاً نیمی از ظرفیت شبکه سرویس دیتا شرکت خدمات ارتباطی رایتل و بالتبع سهم درآمدی سرویس مذکور از منابع درآمدی مربوطه که در حدود ۸۶ درصد درآمد رایتل را شامل می‌شود، تحت شعاع قرار گرفته و موجب کاهش ۱۴ میلیارد ریالی درآمد روزانه و از دست رفتن حدود ۳۰۲ میلیارد ریال از درآمد کل طی ۲۱ روز ابتدایی اعمال محدودیت‌ها شده است.»


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار