1402/12/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1402/12/29

-

تعطیلی بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی خاورمیانه‌ای در اروپا

کد خبر : 3255
19:46
1401/09/15

سونیوز: بزرگ‌ترین کتابفروشی تخصصی آثار خاورمیانه در اروپا ناچار به تعطیلی شد.

به گزارش سونیوز و به نقل از گاردین،‌ کتابفروشی «الساقی» واقع در لندن، بزرگترین کتابفروشی تخصصی آثار خاورمیانه‌ای در اروپا محسوب می‌شود، اما به دلیل افزایش قیمت کتاب‌های عرب زبان و خسارت‌های مالی ناشی از برگزیت ناچار به تعطیلی شد.

کتابفروشی «الساقی» در سال ۱۹۷۸ در منطقه «بی‌واتر» افتتاح شد و کتاب‌های انگلیسی‌زبان با موضوع خاورمیانه و آفریقای شمالی و کتاب‌های عرب‌زبان در تمامی موضوع‌ها را به فروش می‌رساند.

بر اساس وبسایت این فروشگاه، کتاب آشپزی «نان و نمک»‌ نوشته «اسمهان باروانی»به زبان کردی و انگلیسی و «شعرهای کلاسیک»‌ اثر «زنان عرب» به زبان عربی و انگلیسی پرفروش‌ترین کتاب‌های اخیر این کتابفروشی بوده‌اند.

این کتابفروشی به طور رسمی در ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی تعطیل می‌شود. مدیر این کتابفروشی درباره پایان فعالیت «الساقی» بیان کرد: «این تصمیم دشواری بود که ما ناچار شدیم به دلیل چالش‌های اقتصادی اخیر از جمله افزایش شدید قیمت کتاب‌های عربی-انگلیسی اتخاذ کنیم.»‌

«آندره»‌ و «سلوی گاسپار» به همراه «مای جوسوب»‌ که از لبنان به لندن مهاجرت کرده بودند این کتابفروشی را تاسیس کردند.

«سلوی گاسپار» بیان کرد،‌ معمولا کتاب‌ها را از لبنان خریداری می‌کردیم، اما وضعیت اقتصادی این کشور ادامه فعالیت را غیرممکن کرده است چراکه قیمت کتاب در لبنان به طور قابل‌توجهی با افزایش همراه بوده است.

این کتابفروش همچنین به کاهش آمار فروش کتاب به دلیل برگزیت اشاره کرد، چراکه فروش کتاب به اتحادیه اروپا همچون شرایط گذشته نبوده است.

امسال نگرانی‌هایی درباره افزایش قیمت کتاب در صنعت نشر بریتانیا نیز به وجود آمده است،‌ چراکه افزایش قیمت در کاغذ و تاثیرات برگزیت نشان‌دهنده افزایش فشارهای اقتصادی در آینده است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار