1402/12/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1402/12/29

-

گمرک تبریز به عنوان گمرک تخصصی دانش بنیان تعیین شد

کد خبر : 3252
14:57
1401/09/15

سونیوز: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه این خطه در فعالیت های گمرکی، از تعیین گمرک تبریز به عنوان گمرک اجرائی تخصصی دانش بنیان خبر داد.

به گزارش سونیوز، لیلی اورنگی روز سه شنبه در گفت و گو اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته از ستاد مرکزی گمرک ایران، گمرک تبریز به عنوان یکی از ۱۰ گمرک اختصاصی دانش بنیان در سطح گمرکات کشور تعیین شد.

وی افزود: گمرک در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اهمیت حوزه دانش بنیان، گام ها و اقدامات مهمی در این راستا تدوین و پیاده سازی کرده است که از آن جمله می توان به ترخیص اقلام وارده، نمونه های تجاری، تولیدی، اجزاء قطعات و لوازم خط تولید واحدهای تولیدی داخلی شرکت های دانش بنیان با حداقل اسناد و تشریفات گمرکی، پذیرش ضمانتنامه بانکی بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و معافیت چهار درصد مالیات علی الحساب اشاره کرد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی همچنین از صادرات بیش از یک میلیون و ۳۶۳ هزار تن کالا از گمرکات این استان در سال جاری خبر داد.

اورنگی، عمده محصولات صادراتی از گمرکات آذربایجان شرقی در سالجاری را چدن، آهن و فولاد به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار با سهم ۲۴ درصد، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد ۱۷۳ میلیون دلار با سهم ۲۱ درصد، سوخت های معدنی روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها ۷۳ میلیون دلار با سهم ۹ درصد، میوه های خوراکی ۶۱ میلیون دلار با سهم هفت درصد و مصنوعات ساخته شده از چدن، آهن یا فولاد ۴۳ میلیون دلار با سهم پنج درصد برشمرد.

وی عمده کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات آذربایجان شرقی را ترکیه، عراق ، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و افغانستان عنوان و اظهار کرد: در این مدت ارزش صادرات از این استان به ترکیه ۲۸۲ میلیون دلار، عراق ۱۹۷ میلیون دلار ، ارمنستان ۹۲ میلیون دلار، جمهوری آذربایجان ۳۶ میلیون دلار و افغانستان ۳۰ میلیون دلار بوده است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار