1403/03/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/03/01

-

اعتراض نمایندگان به غیبت روحانی در جلسه بررسی بودجه

کد خبر : 322
16:29
1399/11/14

عدم حضور رییس جمهور در جلسه علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه موجب اعتراض نمایندگان شد.

به گزارش سونیوز، جلسه علنی امروز مجلس برای بررسی و رسیدگی به کلیات لایحه بودجه 1400 در حالی برگزار شد که حسن روحانی رییس جمهور همانگونه که در مراسم تقدیم لایحه از حضور بین نمایندگان خودداری کرده بود، در جلسه امروز مجلس نیز حاضر نشد و نوبخت رییس سازمان برنامه بودجه نماینده دولت در این جلسه بود.
 
این رویه اعتراض نمایندگان را به دنبال داشت به گونه ای که سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس هم در تذکری با اشاره به عدم حضور روحانی در مجلس برای دفاع از لایحه بودجه 1400 گفت: این کار بی احترامی به ملت ایران و مجلس بوده و رئیس جمهور در قرنطینه، اصلاحات بودجه را رد می کند.
علیرضا سلیمی، دیگر عضو هیأت رئیسه مجلس هم در تذکری با بیان اینکه طبق قانون رئیس‌جمهور موظف به حضور در مجلس بوده و تمکین نکرده، گفت: رئیس‌جمهور باید در مجلس درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز، پول‌‌پاشی در ارز 4200 تومانی و عدم پرداخت یارانه به بخشی از مردم توضیح دهد.
 
محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق نیز در تذکری با استناد به بند ج ماده 108 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس این ماده آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور باید از کلیات بودجه دفاع کند و سپس سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه به ایراد گزارش کمیسیون بپردازد.
 
قالیباف رئیس مجلس نیز در این خصوص خطاب به نمایندگان معترض توضیح داد: از 10 روز قبل نامه کتبی نوشتم و از رئیس‌جمهور به طور رسمی دعوت کردم؛ رئیس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

 


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار