1403/02/08

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/08

-

پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی

کد خبر : 3218
11:13
1401/09/05

سونیوز:  رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، نفوذ تدریجی و فعالیت متناوب سامانه بارشی از امروز در این استان، مناطق سردسیر و ارتفاعات را سفیدپوش می‌کند.

به گزارش سونیوز، محمد امیدفر، با بیان اینکه تا دوشنبه هفته جاری جوی ناپایدار در استان حاکم می شود، افزود: این وضعیت موجب ابرناکی، گاهی بارش باران و رگبار همراه با غرش آذرخش به ویژه در نیمه جنوبی استان آذربایجان شرقی می شود.

وی با اشاره به اینکه بروز مه نیز دور از انتظار نیست، گفت: در این وضعیت جوی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اختلال در تردد، اصابت آذرخش و کاهش دما وجود دارد.

امیدفر، با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، گفت: از روز دوشنبه هفته جاری با عبور سامانه بارشی، تا روز چهارشنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود و دمای هوا به صورت نسبی افزایش می یابد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب و ورزقان با دمای منفی چهار درجه و کلیبر با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار