1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

پایان معطلی ۲ ساله شهروندان در گذر از کربندی میانی

کد خبر : 3201
09:17
1401/09/01

سونیوز: تقاطع غیرهمسطح شهید فرزونده در حالی دیشب در آیینی به دور از تشریفات رایج و در عین سادگی افتتاح شد که اجرا و تکمیل آن گام مهمی در روان سازی ترافیک در کمربندی میانی تبریز محسوب می‌شود.

به گزارش سونیوز، پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده در کمربندی میانی تبریز به همراه پوشش کانال واقع در مسیر با ۵۲۶ متر طول در ۶ ماه گذشته حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این طرح زیرساختی ترافیکی، طبق وعده به شهروندان و بر اساس تابلوی روز شمار نصب شده در محل طرح، سی ام آبان ماه جاری به بهره‌برداری رسید تا مدیریت شهری تبریز گام دیگری در راستای عمل ب تعهدات خود در برابر شهروندان بردارد.
شهرداری تبریز برای اجرای این پروژه و پوشش کانال واقع در مسیر ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

البته این میزان هزینه برای اجرای پل روگذر و بازسازی ۵۰۰ متر از کانال واقع در مسیر آن به نام «ایلی سو» صرف شده است.
تقاطع غیرهمسطح شهید فلاح در آخر ارتش و با فاصله کمتر از ۵۰۰ متر در شمال تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده،با صرف بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مهر ماه امسال و بدون برگزاری هر گونه آیین افتتاح به دست شهروندان تبریزی به بهره برداری رسیده بود.

کارشناسان با اشاره به ابتکار مدیریت شهری تبریز در نصب تابلوهای روزشمار در محل اجرای طرح های عمرانی می گویند که افتتاح ۲ تقاطع غیرهمسطح در فاصله حدود یک ماه توسط شهرداری تبریز، نشان از تلاش این مجموعه برای جبران حداقل بخشی از کمبودهای اساسی این کلان شهر در حوزه زیرساخت های شهری دارد.

آنان می گویند تداوم پیگیری مجموعه مدیریت شهری برای اتمام تقاطع های غیرهمسطح حضرت ولیعصر در حد فاصل کوی ولیعصر و کوی استانداری با هزینه کرد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی، تقاطع غیرهمسطح رسالت با جاده تراکتورسازی و اصلاح هندسی میدان شهی فهمیده در ماه های آتی و مطابق وعده های داده شده، می تواند ضمن گشایش چشمگیر در گره های ترافیکی تبریز از منظر امیدآفرینی در نزد شهروندان نیز مهم باشد.

طرح های ترافیکی و مسیرگشایی در توسعه شهری نقش اساسی دارند
استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بهره‌برداری از طرح تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده در کمربندی میانی تبریز، نقش پروژه‌های ترافیکی و مسیرگشایی را در توسعه شهر مهم دانست و گفت: این پروژه پیش از این به شکل غیرفعال و راکد مانده بود اما در دوره فعلی مدیریت شهری با پیشرفت ۸۰ درصدی در عرض ۶ ماه، در موعد مقرر و طبق روزشمار نصب شده به بهره‌برداری رسید که از این بابت از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز قدردانی می‌کنم.

عابدین خرم با بیان اینکه بخاطر بهره‌برداری از این پروژه مهم ترافیکی شهر خوشحال است و در پوست خود نمی‌گنجد، ادامه داد: مطمئن هستم که شهروندان نیز از افتتاح بهنگام این پروژه خوشحال هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مردم را به آینده امیدوار کنند، گفت: مدیریت شهری نقش مهم و موثری در امیدوار کردن شهروندان تبریزی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده در هفته بسیج، وجود روحیه بسیجی و جهادی در مدیریت شهری را عاملی مهم در اجرا، تکمیل و افتتاح در موعد مقرر پروژه‌های عمرانی دانست.
وی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده را یک حرکت باعظمت عمرانی ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه این پروژه طبق وعده‌ای که به مردم داده شده بود، از سوی مدیریت شهری در همان وعده روزشمار به پایان رسید و تقدیم شهروندان شد.

خرم، سرعت در اجرای این پروژه را مصداق بارز کار جهادی در مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: آرزو داشتم که فعالیت عمرانی شبانه روزی را در تبریز ببینم که به لطف خدا و با تلاش‌های یعقوب هوشیار شهردار تبریز، به این آرزوی خود رسیدم.
 
پایان معطلی ۲ ساله شهروندان در گذر از کربندی میانی

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از همت مضاعف و تلاش شبانه‌روزی شهردار تبریز در فعال‌سازی و تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده قدردانی کرد.

رسول برگی با قدردانی از عملکرد یعقوب هوشیار، اظهار کرد: یکی از خصلت‌های شهردار تبریز این است که دوست ندارد در هیچ پروژه‌ای نامش باشد، این در حالی است که پیش از این شرایط به گونه دیگر بود.

وی ادامه داد: البته این باعث نمی‌شود از یادمان برود مردم ۲ سال در آنجا معطل بوده‌اند و ترافیک سرسام آور بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده در موعد مقرر و بر اساس روزشمار به بهره‌برداری رسیده، نتیجه تلاش شبانه‌روزی عوامل شهرداری بوده و این در خصوص آقای مظفر سلیمانی معاون مالی و اقتصادی و آقای سامان احمدزاده معاون فنی و عمرانی و همچنین شهرداری‌های مناطق ۲ و ۳ و مهم تر از همه کارگران زحمتکش بوده و من دست این کارگران عزیز را می‌بوسم.

به گزارش سونیوز، در زمان حاضر نزدیک به ۲۰ تقاطع غیرهمسطح در تبریز وجود دارد که نقش مهمی در روان سازی آمد و شد خودروها در سطح این کلان شهر ایفا می کنند.

به گفته کارشناسان، ارزش سرمایه گذاری های انجام شده برای احداث این تقاطع ها به نرخ روز افزون بر پنج هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار