1403/02/24

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/24

-

طالبان گروهی تروریستی اما بخشی از واقعیت افغانستان

کد خبر : 320
12:36
1399/11/14

سخنگوی وزارت خارجه گفت: طالبان بخشی از واقعیت امروز و آینده افغانستان است و سفر هیات طالبان به تهران نیز در راستای گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و این گروه صورت گرفت.

به گزارش سونیوز، سعید خطیب زاده دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد سفر هیأت سیاسی طالبان به تهران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمدجواد ظریف گفته این گروه تروریستی بوده و دلیل گفت‌وگو با این گروه چیست، اظهار داشت: طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است و دفتر سیاسی طالبان در دوحه و پاکستان و برخی جاهای دیگر به صورت رسمی فعالیت دارد.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این گروه در مذاکرات مستقیم با حاکمیت و دولت مستقر افغانستان است و این سفر هم به اطلاع دولت افغانستان رسیده است و هم درباره بسیاری از مباحث تبادل نظر صورت گرفته است.
 
خطیب زاده افزود: درباره ماهیت و فعالیت‌های این گروه صحبت‌هایی است و ما شهدای خود در مزار شریف را فراموش نکردیم و یکی از موضوعاتی است که همواره در این باره گفت‌وگو کرده‌ایم و این سفر هم در راستای گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و این گروه صورت گرفت.
 
وی تاکید کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که از گفت‌وگوهای بین الافغانی و فراگیر افغانستانی حمایت می‌کنیم و طالبان هم بخشی از این گروه‌ها هستند و طبیعی است به صورت کاملا اعلام شده از قبل این سفر انجام شد و همه گفت‌وگوهای صورت گرفته یا به خواست و یا با اطلاع و برای تبادل و رایزنی است.
 
سخنگوی وزارت خارجه گفت: دولت ایران با دولت مستقر افغانستان رابطه بسیار نزدیکی دارد و ما همواره از دستاوردهای ملت و دولت افغانستان حمایت کردیم و همه گفت‌وگوهای صورت گرفته یا به خواست و یا با اطلاع و برای تبادل و رایزنی است. طالبان بخشی از واقعیت امروز و آینده افغانستان است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار