1403/01/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/28

-

پیگیر تسریع روند احیای دریاچه ارومیه هستیم

کد خبر : 3197
22:15
1401/08/30

سونیوز: آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: پیگیر تسریع روند احیای دریاچه ارومیه هستیم.

به گزارش سونیوز، محمدصادق معتمدیان ۳۰  آبان ماه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه مطالبه ملی است که با تفویض اختیارات احیای دریاچه ارومیه به استان و جذب اعتبارات مورد نیاز، پیگیر تکمیل تونل انتقال آب به این دریاچه و تسریع روند احیای دریاچه ارومیه در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

وی گفت: در چند بخش برای تحقق سیاست های دولت سیزدهم و استفاده از ظرفیت های موجود برای دستیابی به توسعه استان در مباحث مربوط به اشتغال زایی، سرمایه گذاری، حمایت از تولید، محرومیت زدایی، تحقق نرخ ۸ درصدی رشد اقتصادی در کشور و جذب سرمایه گذار فعالیت هایی انجام شده و در حال انجام است.

وی افزود: تمرکز بر نرخ رشد اقتصادی و تحرک اقتصادی و سرمایه گذاری از راه های رسیدن به توسعه اقتصادی است که ریل گذاری های خوبی در بخش سرمایه گذاری انجام شده و باید با تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری توسعه، رونق اشتغالزایی و فضای کسب و کار را بهبود داد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های امن کشور، مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان راه اندازی شده که این مرکز نقش قابل توجهی در جذب سرمایه گذار حاکمیتی و خصوصی و تسریع و روانسازی روند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی  داشته است.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت های استان به کشور معرفی شود شاهد تحول عظیم در توسعه و بهبود اقتصاد خواهیم بود، گفت: بخش معدن پیشران توسعه استان بوده که با هماهنگی های ملی و رایزنی با سرمایه گذاران بزرگ کشور، پیگیر رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه معدن هستیم و در سال جاری در بخش معادن رشد ۹ درصدی داریم.

معتمدیان تصریح کرد: امسال در هفته دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سطح استان داشتیم که رکورد بی سابقه در این زمینه محسوب می شود.

بزودی راه اندازی اولین ایستگاه بارانداز راه آهن در ارومیه

وی برنامه ریزی برای تحول در حوزه حمل و نقل استان را نیز ضروری دانسته و تصریح کرد: با توجه به موقعیت آذربایجان غربی و اهمیت حمل و نقل ریلی بار در کاهش قیمت تمام شده کالا و عرضه تولیدات استان، به زودی شاهد راه اندازی اولین ایستگاه بارانداز راه آهن در ارومیه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیران دستگاههای دولتی ارتباط مستقیم خود با مردم را استمرار بخشیده و با روحیه جهادی در مسیر توسعه استان و تامین مطالبات مردم گام بردارند و بر تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی شایسته به مردم نظارت جدی داشته باشند.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار