1403/02/24

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/24

-

حسرت جام‌جهانی و مصدومیت‌های بی‌موقع

کد خبر : 3115
21:00
1401/08/16

سونیوز: وضعیت مصدومان جام‌جهانی قطر به چهار گروه دوم این دوره از رقابت‌ها جای بررسی دارد؛ جایی که مدعیانی از جمله برزیل، آلمان و اسپانیا حضور دارند.

به گزارش سونیوز، اگر در بین چهار گروه اول جام‌جهانی از آرژانتین به عنوان مدعی این جام نام می برده می‌شود، در بین چهار گروه دوم این شانس را برای مردم سرزمینی باید به کار برد که پله را به عنوان یک الگو و اسطوره به جهان معرفی کردند.

برای اینکه در جریان وضعیت مصدومان جام‌جهانی قرار بگیریم در ابتدا به گروه پنجم جام می‌رویم، این طور که از شواهد و قراین پیداست کاستاریکا در این گروه فعلا در سایه امنیت قرار دارد چراکه خبری از مصدومیت بازیکنان این تیم مخابره نشده است. این وضعیت در مورد اسپانیا هم به نوعی صدق می‌کند و مشکلی جدی در اردوی ماتادورها نیست اما هانس دیتر فلیک، سرمربی آلمان که می‌خواهد تیمش برای قهرمانی در دوحه بجنگد، هنوز نمی‌داند آیا واقعا می‌تواند روی مانوئل نویر، توماس مولر و مارکو رویس که این اواخر مصدومیت داشتند، در این جام حساب کند یا خیر؟

البته این مربی ۵۷ ساله چند روز قبل، خبر ناراحت کننده مصدومیت سنگین تیمو ورنر را دریافت کرد و حالا مجبور است قید مهاجم تیم فوتبال لایپزیک را بزند. در این گروه ژاپن، نماینده آسیایی جام‌جهانی نیز به فکر بهبودی ایتاکورایی است که برای مونشن گلادباخ توپ می‌زند و هنوز وضعیت مبهمی برای حضور در جام‌جهانی قطر دارد.

حسرت جام‌جهانی و مصدومیت‌های بی‌موقع 
در گروه ششم،‌ دل نگرانی عمده شیاطین سرخ معطوف به روملو لوکاکو است که تحت درمان بوده و هنوز نمی‌توان در مورد حضور یا عدم حضور او در قطر با جدیت صحبت کرد، اما نباید ادن هازارد را هم فراموش کرد. این مهاجم تیم ملی فوتبال بلژیک به دلیل مصدومیت‌هایی که داشته نگرانی‌هایی را برای کادر فنی این تیم به وجود آورده و نبود او برای مردم بلژیک در جام‌جهانی بیشتر شبیه به یک کابوس است تا واقعیت.

کانادا و کرواسی فعلا بازیکن مصدومی ندارند اما مراکشی‌ها هم هنوز به حضور طارق تیسودادی و نایف آجوره مطمئن نیستند و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

اما گروه هفتم،‌ جایی که مردم سرزمین قهوه با کلی آرزو و افتخار بلیت قطر را تهیه کردند تا شاید در دوحه، دوباره جام طلایی را بالای سر ببرند. برزیل که مدعی فتح قهرمانی این دوره است، با مشکل مصدومیت ریچار لیسون مواجه شده، البته برخی رسانه‌های برزیلی گزارش داده‌اند تلاش‌های صورت می‌گیرد تا امکان به موقع رسیدن این مهاجم تکنیکی فراهم شود. در عین حال وضعیت آرتور ملو و گیلرمو آرنا هم اصلا خوب نیست و به نظر می‌رسد کادر فنی باید قید این دو بازیکن را بزند.

صربستان، سوئیس و کامرون، ۳ نماینده اروپایی و آفریقایی این گروه با مشکل تهدیدکننده‌ایی در ارتباط با بازیکن مصدوم مواجه نشده‌اند و فعلا در حال آماده‌سازی خودشان برای حضور در جام‌جهانی هستند.

و اما آخرین گروه، جایی که پرتغالی‌ها از پدرو نتو، بازیکن ولورهمپتون قطع امید کرده‌اند، البته شنیده می‌شود ریکاردو پریرا از لسترسیتی و دیوگو ژوتا از لیورپول را هم نخواهند داشت. وضعیت دنیلو پریرا، بازیکن با تجربه پاری‌سن ژرمن هم خوب نیست و احتمال اینکه به جام نرسد، وجود دارد.

غنا،‌ تیمی که از آن به عنوان ستاره‌های سیاه نام برده می‌شود، این نام از ستاره سیاهی که بر روی پرچم این کشور وجود دارد الهام گرفته شده اما علی‌رغم این رنگ سیاه، اوضاع در اردوی تیم ملی فوتبال این کشور فعلا در وضعیت سفیده قرار است. در آن سو نماینده آسیایی این گروه، دل‌نگران وضعیت هیونگ سون مین، مهاجم با تجربه تیم فوتبال تاتنهام انگلیس است.  این بازیکن تیم ملی کره‌جنوبی در آخرین هفته از لیگ قهرمانان اروپا، از ناحیه صورت آسیب دید و باشگاه لندنی اعلام کرد نیاز به عمل جراحی دارد اما هنوز معلوم نیست آیا به جام‌جهانی خواهد رسید یا خیر.

و اما اروگوئه، تیمی که  لقب آبی آسمانی را به دوش می کشد و حالا باید کیلومترها دور از سرزمین آبا و اجدادی خود به میدان برود. آنها فعلا نگران وضعیت رونالد آراخو، مدافع بارسلونایی خود هستند البته کادر فنی تیم ملی فوتبال این کشور اعلام کرده فعلا منتظر اعلام آخرین وضعیت او هستند تا در این خصوص تصمیم درستی گرفته شود. ادینسون کاوانی هم در بازی والنسیا با بارسلونا آسیب دید و شاید یک غایب بزرگ دیگر در جام جهانی باشد.

همه این ها اتفاقات به همین چند روز خلاصه می‌شود، آسیب دیدگی در ورزش و البته فوتبال خیلی راحت گریبان یک ورزشکار را می گیرد و شاید چند دقیقه بعد، اسمی تازه به لیست محرومان جام جهانی قطر اضافه یا حتی اسمی از این فهرست حذف شود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار