1403/02/07

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/07

-

رفع مشکلات بیماران خاص اولویت دولت است

کد خبر : 3107
12:25
1401/08/16

سونیوز: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تامین به موقع دارو و رفع مشکلات و دغدغه‌های بیماران خاص یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است.

به گزارش سونیوز، محمد اسداللهی در جلسه کمیته بیماری‌های خاص آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به مشکلات بیمه‌ای و تامین داروهای این بیماران باید به فکر ایجاد پشتوانه‌ای قوی برای این بیماران بوده و آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت مصرف دارو برای این قشر مورد توجه قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: بر همین اساس رسیدگی به مشکلات بیماران خاص و گسترش امکانات و تجهیزات درمانی برای آنها می‌تواند التیامی بر آلام این قشر باشد.
اسداللهی ادامه داد: با توجه به وضعیت درمان و مشکلات معیشتی بیماران خاص، باید با تدوین برنامه های منسجم و تعریف شده گام‌ های اساسی و موثری برای تسهیل روند درمان این بیماران برداشته شود.
وی، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های مرکزی توجه ویژه‌ای نسبت به اختصاص سهمیه دارویی استان بر اساس شاخص جمعیتی و آمار بیماران داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مسائل و مشکلات بیماران خاص کلیوی شامل افزایش هزینه برخی داروها، فرسودگی دستگاه‌های دیالیز، از کارافتادگی بیماران، تجمیع آزمایش های قبل از پیوند در مراکز دولتی و پوشش بیمه ای، انجام رایگان امور دندان‌پزشکی بیماران، بررسی  و ارائه راهکارهای علمی و عملی پیرامون وضعیت هزینه های درمان پیگیری و بررسی شد.
شایان ذکر است هم اکنون حدود هشت هزار نفر بیمار خاص در آذربایجان شرقی وجود دارد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار