1403/01/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/30

-

خواب بی‌کیفیت می‌تواند منجر به نابینایی شود

کد خبر : 3103
07:35
1401/08/14

سونیوز :مطالعه انجام شده براساس داده‌های بیوبانک بریتانیا نشان می‌دهد خواب بی‌کیفیت می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری چشمی آب‌سیاه یا گلوکوم و از دست دادن بینایی بازگشت‌ناپذیر شود.

به گزارش سونیوز بی خوابی، خواب زیاد یا خواب کم، خواب‌آلودگی طی روز و حتی خرو‌پف‌ کردن از اختلالات خواب به شمار می‌روند و محققان افرادی با چنین مشکلاتی را مورد توجه قرار دادند.

خواب کمتر از 7 ساعت و بیشتر از 9 ساعت در این مطالعه جزو اختلالات خواب به شمار می‌رود. حتی افرادی که شب‌ها نمی‌توانند بخوابند ولی طی روز نیاز به خواب خود را جبران می‌‌کنند نیز از نظر خوابیدن طبیعی به شمار نمی‌روند. افرادی که طی شب بارها از خواب می‌پرند یا به دلیل درست نخوابیدن طی شب، روز خواب‌آلود هستند نیز، خواب بی‌کیفیتی را تجربه می‌کنند.

نتایج این مطالعه در نشریه  BMJ Open منتشر شده است. معمولا افرادی که شب‌ها، خواب با کیفیت پایینی را تجربه می‌کنند، طی روز چشم‌های خواب‌آلود و پف‌کرده‌ای دارند. حالا تحقیقات جدید نشان می‌دهد خواب بی‌کیفیت حتی می‌تواند تاثیرات دیگری روی چشم داشته باشد تا جایی که حتی خطر ابتلا به کاهش بینایی برنگشت ناپذیر و آب‌سیاه را نیز افزایش می‌دهد.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار