1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

نمایشگاه هنرمندان ایرانی در باختر تاجیکستان گشایش یافت

کد خبر : 3100
18:00
1401/08/13

سونیوز: نمایشگاه آثار و دستاوردهای هنری اهالی فرهنگ و هنر ایران با حضور مسئولان ایران و تاجیکستان در شهر باختر این کشور گشایش یافت.

به گزارش سونیوز، همزمان با برپایی هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان، نمایشگاه دستاوردها و آثار خلق شده اهالی فرهنگ و هنر ایران در کاخ فرهنگ شهر باختر تاجیکستان با حضور مسئولان ایران و تاجیکستان در شهر باختر این کشور گشایش یافت.

در این نمایشگاه هنری که با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاخ فرهنگ شهر تاجیکستان گشایش یافت، دستاوردهای هنری اهالی فرهنگ و هنری ایران اسلامی، ضمن معرفی کامل روند خلق و تولید، این آثار در معرض دید مخاطبان تاجیکستانی قرار گرفت.

در این نمایشگاه هنری آثاری از حوزه صنایع دستی مشبک فلز و فیروزه کوبی استاد باقر نفری از شهرضای اصفهان، خوشنویسی و خط استاد علیرضا برزکار، مینا کاری سفال استاد حسنی، دوخت و دوز استاد زهرا حسینی، آثاری از فرش و گلیم تبریز در استان آذربایجان شرقی و آثاری از دیگر هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

همزمان با برپایی هفته  فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور دوشنبه پایتخت تاجیکستان، آثار نفیسی از دیگر اصحاب فرهنگ و هنر  میهن اسلامی ایران در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، هفته فرهنگی و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران تا ۱۵ آبان ماه در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر گشایش یافته و در معرض دید مردم این کشور قرار می گیرد. هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همتای تاجیکستانی خود افتتاح شد. بیش از ۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر ایرانی دستاودهای خود را در این رویداد بزرگ ارائه می دهند.

هفته فرهنگی و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران در تاجیکستان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار