1403/02/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/31

-

معاون کل وزارت بهداشت خبر داد:

هیچ موردی از کرونای انگلیسی در ایران شناسایی نشده است

کد خبر : 31
17:02
1399/10/03

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در ایران شناسایی نشده است.

به گزارش سونیوز، ایرج حریرچی در خصوص ویروس جدید کرونا با بیان اینکه تغییرات مداوم RNA یکی از خصوصیت های کرونای انگلیسی است، اظهار کرد:ویروس کرونا تاکنون هزاران بار تغییر کرده و جهش یافته است،  برخی از این تغییرات ممکن است مهم و موثر بوده و برخی نیز موثر نباشد. 

وی در خصوص تغییرات ویروس تشریح کرد: تغییر ایجاد شده در ویروس کرونا، اینبار در قسمت محل چسبندگی ویروس به گیرنده های انسانی است، این بخش از ویروس تاکنون چهار هزار بار تغییر کرده و به نظر می رسد پیدایش اخیر کرونا در جنوب انگلستان ناشی از این تغییر ویروس باشد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه با تغییر ویروس کرونا، حدود ۷۰ درصد میزان بیماری زایی ویروس افزایش یافته، گفت: با این حال  تاکنون، مستند قطعی در خصوص اینکه تغییر بیماری، شدت آن و مرگ آوری را بیشتر کرده، وجود ندارد، البته بررسی ها درباره عملکرد این ویروس ادامه دارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر، تنها راه مقابله با این ویروس جهش یافته، رعایت اصول بهداشتی از قبیل زدن ماسک، شست و شوی دست و رعایت فاصله اجتماعی است.

لازم به ذکر است تاکنون بیماری کرونا، بیش از ۷۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

در ایران نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر به کرونا مبتلا شد و ۵۴ هزار و سه نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار