1403/02/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/09

-

دولتمردان آمریکا نگران امنیت خود هستند

کد خبر : 3051
20:53
1401/08/07

سونیوز: اعضای کنگره آمریکا از هر ۲ حزب عمده جمهوری خواه و دمکرات در پی حمله به خانه مسکونی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، در باره امنیت شخصی خود ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سونیوز ا از تارنمای اکسیوس؛ اهمیت حمله روز جمعه به همسر پلوسی به این علت بود که درون خانه دومین فرد قدرتمند آمریکا پس از رئیس جمهوری، رخ داد و از حمایت کامل امنیتی پلیس برخوردار بود، در حالی که بیشتر اعضا کنگره از این امتیاز برخوردار نیستند.

اکسیوس افزود: خشونت و تهدید به خشونت علیه اعضاء کنگره و مجالس قانونگذاری، قاضیان، کارکنان حوزه ها و ستادهای انتخاباتی، ماموران امنیتی فدرال و دیگر مقام های دولتی رو به افزایش است و سازمان های امنیتی برای رویارویی با آن تلاش می کنند.

برخی اعضای کنگره خواستار اقدام جدی پس از حمله به پاول پلوسی شامل واکنش با تصویب قوانین و مقررات تازه شده اند. در صورت پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه)، تدابیر امنیتی ساختمان کنگره "کپیتول" در سال آینده تغییر خواهد کرد.

این حملات اعضای بلندپایه هر ۲ حزب اصلی آمریکا را هدف قرار داده و استیو اسکالیس جمهوری خواه در سال ۲۰۱۷ هنگام تمرین ورزشی، هدف گلوله تیراندازی با انگیزه سیاسی قرار گرفت.

مایک کوئیگلی عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان گفته است که ما هنگامی که خطرات رو به افزایش است، کاملا آسیب پذیر هستیم و به روش های بیشتری برای حفاظت از اعضا و خانواده خود نیازمند هستیم.

آدام کینزینگر نماینده جمهوری خواه نیز گفته است که ما سازوکار امنیتی باستانی داریم که بر حفاظت از افرادی که تهدید هایی دریافت کرده اند، متمرکز است، اما نگرانی واقعی در باره کسانی است که بدون هشدار هدف حمله قرار می گیرند.

دینگل نماینده دمکرات از میشیگان که دفتر او در حوزه انتخابیه اش پائیز گذشته هدف حمله آشوبگران و اوباش قرار گرفت، گفته است که این تهدیدها تنها در باره کنگره نیست، بلکه من اعضا هیئت امنای مدارسی را می شناسم که با جلیقه ضدگلوله در نشست ها حضور می یابند. امیدوارم که این موضوع، توجه همگان را جلب کند، زیرا نمی توانیم در نگرانی و ترس زندگی کنیم.

کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان با انتقاد از نصب حسگرهای فلزیاب در خارج تالار این مجلس پس از حمله ۶ ژانویه گفت که قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات میان دوره ای و دستیابی به قدرت در ژانویه، قصد دارد آنها را حذف کند.  

به گزارش روز شنبه ایرنا، سی ان ان در این زمینه گفت: تهدید نمایندگان کنگره آمریکا طی دو سال گذشته پس از واقعه تروریستی ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) این روزها به اعضای خانواده آنان تسری یافته و مقام های این کشور به صراحت اعلام می کنند که قادر به تامین امنیت خانواده خود نبوده و از این بابت بسیار نگران و درمانده هستند.

 به دنبال حمله به همسر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، شاهد آن هستیم که تهدید نمایندگان کنگره امروزه به خانواده و بستگان آنان رسیده و پلیس فدرال آمریکا نیز اعلام کرده که به علت کمبود نیرو، قادر به محافظت از اعضای خانواده نمایندگان کنگره در برابر چنین تهدیدهایی، نیست. تنها درصورتی که نمایندگان کنگره به حوزه انتخابی و خانه خود بازگردند، تامین امنیت می تواند شامل حال اعضای خانواده آنان شود در غیر این صورت این چتر محافظت برای خانواده وجود ندارد.

درخواست برای اعمال خشونت علیه نمایندگان منتخب کنگره و همچنین اعضای خانواده آنان در شبکه های مجازی از زمان حملات ۶ ژانویه به ساختمان کنگره فزونی یافته و اکنون نهادهای مجری قانون و پلیس در تلاش هستند که چگونه با این موارد تهدید آمیز،  برخورد کنند.

ماه ها پس از واقعه ۶ ژانویه، نیروهای امنیتی و پلیس تلاش ها در محافظت از نمایندگان کنگره در همه شرایط را افزوده اند و به گفته یک مشاور ارشد کنگره، نیروهای امنیتی و پلیس درحال برآورد گزینه های افزایش محافظت از اعضای بستگان کنگره آمریکا هستند.

نهادهای اجرای قانون (پلیس آمریکا) پس از واقعه ۶ ژانویه نسبت به افزایش تهدیدها در شبکه های اجتماعی علیه نمایندگان کنگره  که می تواند در نهایت عملی شود، بارها هشدار داده اند و بنابر تازه ترین آمارها، پلیس کنگره آمریکا حدود ۹هزار و ۶۰۰ مورد تهدید را در سال ۲۰۲۱ علیه افراد و اماکنی را که این نهاد موظف به محافظت از آنان است، دریافت کرده است.

این گزارش می افزاید: بسیاری از قانونگذاران کنگره خواستار محافظت بیشتری از جمله از خانواده های خود شده اند، اما پلیس کنگره اعلام کرده درحال حاضر فاقد منابع، نیروهای لازم و تعلیم دیده در این زمینه است.

«آدام کینزینگر» نماینده ایالت «ایلینوی» روز گذشته (جمعه ۶ آبان ماه) در مصاحبه با سی ان ان، گفت: از پلیس کنگره آمریکا خواستار محافظت از خانواده خود در زمانی که از آنان دور است شده و پلیس به وی گفته است که او در صف انتظار قرار دارد، چرا که سایر نمایندگان نیز چنین خواسته ای از پلیس کنگره دارند.

به گزارش سونیوز، افزایش درخواست ها برای تامین امنیت اعضای خانواده نمایندگان کنگره آمریکا درحالی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته که روز جمعه فردی مهاجم به منزل نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سانفرانسیسکو حمله برد و همسر وی را مجروح کرد.

دفتر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «پل پلوسی»، همسر رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در اقامتگاه شخصی اش مورد حمله قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.

بر اساس این بیانیه، فرد مهاجمی که با شکستن در، وارد اقامتگاه وی در سانفرانسیسکو شده و با خشونت به همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمله ور شده، بازداشت شده و انگیزه حمله در حال بررسی است. همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از این حمله به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار