1403/02/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/27

-

روگار تلخِ تعطیلی و تخریب در پیست اسکی سهند تبریز

کد خبر : 305
11:57
1399/11/13

پیست اسکی سهند تبریز از مجموعه ای برای تربیت اسکی باز و تمرین تیم های قدر آذربایجان شرقی در دهه های 70 و 80، به مجموعه ای تعطیل و مخروبه در سال های اخیر تبدیل شده است.

به گزارش سونیوز، پیست اسکی سهند در 27 کیلومتری تبریز که روزگاری نه چندان دور نه تنها محل استعدادیابی، آموزش و تمرین اسکی بازان سومین قطب این رشته ورزشی در کشور به شمار می رفت، بلکه یکی از تفرجگاه های خانواده های تبریزی و حتی سایر شهرهای شمال غرب کشور در فصل زمستان بود.


اما متاسفانه این مجموعه ورزشی ارزشمند این روزها در سایه بی توجهی مسئولان و اتفاقات عجیب و غریب در مورد واگذاری آن به بخش خصوصی، به مخروبه ای تعطیل و بلااستفاده بدل شده است.


پیست سهند در کنار پیست اسکی پیام مرند در دهه های 70 و 80 دو مجموعه موثر در کسب جایگاه تقریباً همیشه ثابت آذربایجان شرقی به عنوان قطب سوم اسکی کشور پس از تیم های تهرانی بود چرا که به واسطه فعالیت این دو پیست، بسیاری از علاقمندان و ورزشکاران رشته اسکی استان و حتی شمال غرب محلی برای تمرین به صورت منسجم و مستمر داشتند.



بر اساس آمار غیر رسمی در حالی که در زمان فعال بودن این پیست و البته مجموعه پیام مرند، حتی در دوره ای نزدیک به پنج هزار بیمه ورزشی برای اسکی بازان آذربایجان شرقی صادر شده بود، در سال های اخیر این عدد به صفر تبدیل شده و این به معنی از بین رفتن تمام ظرفیت های این رشته ورزشی در استان.



برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار