1403/02/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/09

-

وزیر کشور:

فاصله ما از فناوری نوین دنیا روز به‌روز کمتر می‌شود

کد خبر : 3031
20:30
1401/08/03

سونیوز: وزیر کشور ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رینوتکس 2022 در تبریز تاکید کرد ایران امروز بی پروا و پرتلاش با بسیج همه ظرفیت های علمی وارد حوزه های جدید علمی و فناورانه می شود.

به گزارش سونیوز، احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه فناوری ربه رشیدی (رینوتکس)  در تبریز اظهار کرد: چه کسی باور می کرد امروز ما شاهد دستاوردهایی باشیم که دنیا مجبور به اعتراف به بزرگی و عظمت آنها باشد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر چند دستاورد علمی از جمله پرتاب تلسکوب به فضا باعث اعتراف و شگفتی غرب از پیشرفت های ایران شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بزرگ ترین تحریم ها و فشارها علیه کشور در جریان است اما جریان علمی کشور متوقف نشد.

وحیدی با تاکید بر اینکه جوانان ما با پافشاری بر روی ایده هایشان به دستاورد بزرگی می رسند و ما فقط در تجاری سازی و فروش کمی مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ایران امروز بی پروا و پرتلاش با بسیج همه ظرفیت های علمی وارد حوزه های جدید علمی و فناورانه می شود.

وزیر کشور با اشاره به تکنولوژی هایی همچون پرینتر سه بعدی و اینترنت اشیا که امروز در جهان حرف اول را می زند، گفت: امروز شرکت های دانش بنیان ما به این عرصه ها دست یافته و بر آن مسلط هستند همچنین در حوزه رمز ارزها که هم حوزه ای فناورانه و هم پول ساز است، امروز توسط شرکت های دانش بنیان ما طراحی می شود.

وحیدی با بیان اینکه امروز حجم دستاوردهای علمی کشور بسیار گسترده و متنوع است، افزود: این همان چیزی است که غرب و کشورهای استکباری نمی خواهند و دیدن آنها برایشان زجرآور است چرا که با تمام توطئه ها و سیاه نمایی ها امروز جوانان ما در میدان های علمی می درخشند و این یک هشدار سهمگین برای دشمن است.

وی با بیان اینکه مردم واقعیات را درک می کنند، افزود: دشمن در وضع سخت سراشیبی انفعالی به سر می برد و هرجایی که از این نوع نمایشگاه ها باشد بی تردید یکی از حوزه های جهاد علمی است و امروزه دست یافتن جوانان به مراتب علمی بالا در قالب فعالیت های دانش بنیان مصداق مبارزه با دشمن است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نباید پرچم علم و دانش و فناوری لحظه ای سکون داشته باشد، گفت: امروز گام دوم انقلاب در محور پژوهش های علمی است که امیدوارم جوانان ما عالمانه تر و پرتلاش تر از گذشته در این سمت حرکت کنند که این برگ ترین سیلی به گوش دشمن است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار