1403/02/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/27

-

مرگ پرندگان مهاجر در مازندران

کد خبر : 302
15:29
1399/11/12

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تلف شدن ۴۲ قطعه پرنده مهاجر آبزی در تالاب میانکاله خبر داد.

به گزارش سونیوز، حسینعلی ابراهیمی کارنامی یکشنبه در تشریح جزییات  این خبر گفت: در سه روز گذشته ۴۲ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی و  فلامینگو در تالاب میانکاله تلف شده اند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی با توجه به اتفاقات مشابه سال گذشته،‌ امسال قبل از ورود پرندگان اقدام به پایش مداوم در زمینه مسمومیت بوتولیسم کرده بودند اما مشخص نیست چرا با وجود این، مرگ‌ومیر پرندگان مجددا اتفاق افتاده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ضمن اشاره  به نمونه‌گیری از عوامل محیطی و لاشه‌های تلف‌شده، از هرگونه اظهار نظر در مورد دلیل این اتفاق خودداری کرد و آن را مشروط به اعلام نتایج آزمایشگاهی از سوی سازمان دامپزشکی مازندران دانست.

 میانکاله از جمله تالاب‌های مهم بین‌المللی تحت نظر کنوانسیون رامسر در شرق استان مازندران است که به عنوان یکی از ۹ ذخیره‌گاه مهم زیست‌کره کشور سالانه میزبان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرنده از ۱۵۰ گونه مختلف است.

گفتنی است مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله در حالی اتفاق می‌افتد که بهمن‌ سال گذشته نیز رخ دادن همین حادثه در ابعادی بسیار وسیع موجب واکنش‌های گسترده محیط زیستی شد. 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار