1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

ارائه ۷۵ درصد از خدمات وزارت راه و شهرسازی به صورت الکترونیکی

کد خبر : 2989
12:11
1401/07/24

سونیوز: رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی از شفاف‌سازی خدمات این وزارتخانه با یکپارچه‌سازی اطلاعات و ارائه ۷۵ درصد از خدمات به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش سونیوز، مهدی صفدری درباره روند پیشرفت الکترونیکی شدن فعالیت‌ها در این وزارتخانه گفت: پیرو تکالیف بر دستگاه‌های اجرایی مبنی بر اینکه تا پایان شهریور به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شوند، مقرر شد ۳۰ درصد از خدمات پر کاربرد خود را در سامانه ملی دولت هوشمند ارائه کنند؛ وزارت راه و شهرسازی از همان ابتدا، فعالیت خود را در پنجره واحد خدمات به آدرس my.mrud.ir ارائه کرد و این پنجره متصل به پنجره دولت هوشمند است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی، بحث خدمات شناسنامه‌دار در این حوزه را مهم دانست و گفت: در این وزارتخانه ۳۹۹ خدمت شناسنامه‌دار وجود دارد که از این تعداد ۳۷۴ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند و تاکنون ۲۰۳ خدمت به صورت الکترونیکی ارائه شده است .

وی همچنین از ۹۶ مجوز کسب و کار در این وزارتخانه خبر داد و افزود: این مجوز‌ها باید براساس تکلیف قانونی الکترونیکی می‌شدند و این امر نیز محقق شد.

صفدری ادامه داد: در حوزه ستاد وزارتخانه ۳۲ خدمت شناسنامه‌دار وجود دارد که از این تعداد ۲۷ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند و از این تعداد ۲۲ خدمت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود. 

وی با بیان اینکه از میزان ۹۶ مجوز کسب‌وکار ۱۴ مجوز مربوط به ستاد وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این امر نیز به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی همچون سازمان بنادر، شرکت راه‌آهن ، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشور، شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، سازمان هواشناسی و شرکت بازآفرینی شهری ایران براساس تکلیف قانونی یاد شده به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند.
صفدری با بیان اینکه همچنان سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی  و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی به این پنجره متصل نشده‌اند، گفت: در جلسه‌ای که با این سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار کردیم، مقرر شد با توجه به مهلت اعلام شده تا پایان مهر به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

وی با تاکید بر اینکه مخاطبان سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور محدود است، افزود : براساس گزارش ارائه شده از سوی این دو شرکت نحوه فعالیت آنان به صورت غیرالکترونیکی است، لذا در این رابطه با سازمان امور استخدامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکاتباتی را انجام داده‌اند تا عدم مصداق را در این حوزه دریافت کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح وزارت راه و شهرسازی ۵۶ خدمت را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: ۹۶ مجوز نیز به پنجره واحد متصل است که مجموعا ۱۵۲ خدمت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل و در حال خدمت‌رسانی است و هموطنان با یک بار احراز هویت به ۱۵۲ خدمت دسترسی خواهند داشت.

صفدری با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارای پنجره واحد خدمات است، گفت: این سازمان، اما به سبب مشکلات فنی و زیرساختی همچنان به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل نشده است و براساس جلسه‌ای که با سازمان راهداری برگزار کردیم، مقرر شد تا ۲۵ مهر این امر روی دهد.

صفدری با اشاره به اینکه بحث شناسایی خدمات و احصاء آن‌ها در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: حدود ۲۵ درصد دیگر از الکترونیکی شدن خدمات باقی مانده که در دست اقدام و طراحی است و سامانه برخی از این خدمات در حال طراحی است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار