1403/02/16

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/16

-

دریاچه ارومیه را نجات دهیم

کد خبر : 2929
22:36
1401/04/07

سونیوز: دریاچه ارومیه نام دریاچه‌ای در شمال غرب کشور ایران است که بزرگترین و مشهورترین دریاچه دائمی ایران و یکی از دریاچه‌های فوق اشباع از نمک در دنیا است. این دریاچه تاریخی بر اثر خشک شدن در حال مرگ تدریجی است. دریاچه ارومیه جهت جلوگیری از خشک شدن آن و وقوع یک بحران زیست محیطی نیازمند یک پویش اجتماعی در مقیاس منطقه ای و ملی می باشد.

به گزارش سونیوز دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین آبگیر دائمی آسیای‌ غربی به شمار می‌رود که در شمال‌غربی فلات ایران قرار گرفته است جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های طبیعی جانوران از جمله پستانداران، پرندگان و خزندگان در ایران می‌باشد. این دریاچه  بزرگ‌ترین آبگیر دائمی آسیای‌غربی به شمار می‌رود که در شمال‌غربی فلات ایران قرار گرفته است جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های طبیعی جانوران از جمله پستانداران، پرندگان و خزندگان در ایران می‌باشد.

در این راستا امروزه طی چندین سال گذشته بزرگترین دریاچه شور ایران با یک چالش اساسی دسته پنجه نرم می‌کند و در حال خشک شدن است که تبعات آن نه تنها یک معضل اساسی برای جانوران و زیست بوم منطقه ایجاد خواهد کرد بلکه انسان نیز از آسیب‌های آن در امان نخواهد بود و تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری آذربایجان‌غربی و استان‌های همجوار نیز دچار بحران خواهند شد.

بر همین اساس و پیگیری های پایگاه خبری تحلیلی سونیوز  از مسئولین استانی و کشوری و همچنین نمایندگان مجلس در راستای نجات این دریاچه و بی نتیجه بودن این پیگیری ها در عمل، مدیریت این رسانه از تمامی دوستداران و فعالان محیط زیست دعوت می کند تا با ایجاد یک پویش ملی جهت نجات نگین آذربایجان و جلوگیری از بروز یک فاجعه زیست محیطی که قطعا تبعات جبران ناپذیر آن ابعاد ملی پیدا خواهد کرد، دولت و مجلس را مجاب کنند تا در این حوزه گام های عملی و اساسی بردارد.

 
این پویش اجتماعی بایستی به دست مردم استان های شمالغرب کشور و دوستداران و فعالان محیط زیست ایجاد و سپس با دعوت از همه مردم و اقشار مختلف خواستار ملحق شدن به این پویش شد. تا در قالب یک مطالبه منطقه ای و ملی از طریق دولت و نمایندگان مجلس پیگیری شود.



 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار