1403/02/22

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/22

-

ردپای اسرائیل در ترور نافرجام رییس جمهور تونس

کد خبر : 290
12:08
1399/11/09

دبیر کل جنبش الشعب تونس از احتمال دست داشتن اسرائیل در ترور نافرجام رئیس جمهور تونس خبر داد.

به گزارش سونیوز، زهیر المغزاوی پنجشنبه به شبکه المیادین گفت: منتظر هستیم ریاست جمهوری و دستگاه‌های امنیتی تونس درباره قضیه سوء قصد به جان قیس سعید توضیح دهند و هر گزینه احتمالی درباره مجری این سوء قصد علیه رئیس جمهور تونس مطرح است، به خصوص این احتمال درباره اسرائیل نیز وجود دارد، آن هم به دلیل مواضعی که رئیس جمهور تونس در قبال عادی سازی روابط با این رژیم داشت.
 
رسانه‌های تونس چهارشنبه شب از ترور نافرجام قیس سعید رئیس جمهور این کشور خبر دادند و به نقل از ریاست جمهوری تونس گزارش دادند که قیس سعید هدف ترور به وسیله نامه سمی بوده است که دو روز پیش به دفتر او ارسال شده بود و البته اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد و اتفاق خاصی برای او رخ نداده است.
 
وزارت امور خارجه تونس یک ماه پیش اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده درباره عادی سازی روابط با اسرائیل با مواضع رسمی و اصولی جمهوری تونس که حامی آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین است در تعارض است و قیس سعید رییس جمهوری بارها در مناسبت های مختلف بر حمایت از حقوق ملت فلسطین و حق آن ها در تعیین سرنوشت خود و برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تأکید کرده است.
 
گفتنی است تونس این روزها شاهد تظاهرات علیه دولت است و معترضان در این کشور بعد از 10 سال از انقلاب این کشور به میادین آمده و در اعتراض به وضعیت نابه‌سامان معیشتی خود تظاهرات کردند.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار