1403/06/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/06/30

-

تصمیم گیری در مورد برگزاری حضوری امتحانات برعهده ستادملی مقابله باکروناست

کد خبر : 29
15:02
1399/10/03

وزیر آموزش و پرورش  اعلام کرد: تصمیم برگزاری حضوری امتحانات در هر منطقه، مشروط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست.

به گزارش سونیوز، محسن حاجی میرزایی درجلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه چنانچه ستادملی مقابله با کرونا با برگزاری حضوری امتحانات در منطقه ای مخالفت کند، آزمون ها به صورت مجازی برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه شیوه نامه برگزاری آزمون ها  ابلاغ  شده واختیار آن بر عهده شورای مدارس واگذار شده، گفت: همچنین روش های آزمون غیرحضوری هم مشخص شده و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

لازم به ذکر است مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته به ‌منظور برنامه‌ریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ شیوه‌نامه امتحانات تمام دوره‌های تحصیلی مدارس را برای اجرا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

طبق این شیوه‌نامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دوره‌های تحصیلی)، فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه‌بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می شود.
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار