1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

جوان تبریزی رکورددار حافظه در جهان

کد خبر : 289
11:38
1399/11/09

محمدرضا حسن‌زاده جوان‌تبریزی است که رکورد حفظ لغت جهان را در کتاب گینس به نام خود ثبت و برای ثبت رکوردهای جدید بنام تبریز نیز برنامه ریزی کرده است.

به گزارش سونیوز، محمدرضا حسن‌زاده که خود را دانش‌آموز اخراجی مدرسه معرفی می کند، رکورد اول خود را در خصوص حفظ لغات انگلیسی، شهریور سال گذشته ثبت کرده و توانسته رکورد یک خانم هندی را که در یک دقیقه ۵۱لغت انگلیسی حفظ کرده بود، جابجا کند.
 
وی در همین خصوص در جمع خبرنگاران گفت: تلاش خود را چندین برابر کرده و تعداد لغت‌های حفظ کرده خود را در یک دقیقه به ۵۳ لغت افزایش دادم و به این ترتیب رکورد قبلی که متعلق به این خانم هندی بود، توسط یک تبریزی شکسته شد.
 
مرد حافظه جهان در مورد رکوردهای جدید خود نیز اظهار داشت: بر اساس اعلام مشاوران گینس و آمادگی ذهنی و تکنیک‌های حافظه، توانایی های حافظه ای خود را قوی کرده و پرورش داده‌ام و به زودی رکورد دوم که در مورد حفظ اعداد است ثبت می‌کنم.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد اعداد حفظ شده در یک دقیقه ۱۱۰ کلمه است و مشاوران گینس اعلام کرده‌اند باید اعدادی بیشتری از این تعداد را در یک دقیقه حفظ کنم تا این رکورد نیز شکسته شده و با نام تبریز در کتاب رکوردهای جهان ثبت شود.
 
حسن‌زاده از برنامه ریزی خود برای ثبت رکورد سوم در مورد حفظ اسامی افراد نیز خبر داد و گفت: سومین مورد در زمینه ثبت رکورد در مورد حفظ اسامی افراد است که این اسامی در دو دقیقه حفظ می شود و جزییات آن از سوی گینس اعلام می ‌گردد.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار