1403/01/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/31

-

ابراهیم رئیسی پیگیر ماجرای مهسا امینی شد

کد خبر : 2831
17:00
1401/06/25

سونیوز: رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد ماجرای مهسا امینی را پیگیری کند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران که برای شرکت در اجلاس سران پیمان شانگهای به سمرقند رفته است، از احمد وحیدی، وزیر کشور کابینه‌اش خواست تا ماجرای برخورد پلیس با مهسا امینی دختر 22 ساله ایرانی در تهران را پیگیری و بررسی کند.

وحیدی نیز خطاب به سیدمجید، میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس‌جمهوری علت حادثه را با فوریت و دقت به‌صورت ویژه بررسی و نتیجه را به اینجانب گزارش کنید.

مهسا امینی روز چهارشنبه هفته جاری توسط نیروهای گشت ارشاد پلیس ایران در بزرگراه شهید حقانی تهران دستگیر در بازداشتگاه «وزرا» به حالت کما درآمد و به بیمارستان کسری منتقل و بستری شد.

دایی مهسا امینی که برای بررسی وضعیت او به بیمارستان مذکور رفته، گفته است: مغزش که از کار افتاده بود. قلبش هم حالا دیگر نیمه‌فعال شده و کلیه‌هایش هم دیگر کار نمی‌کنند. . دکترها گفتند فقط دعا کنید!

این ماجرا با اعتراض بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی ایران مواجه شده است. محمد خاتمی نوشته است: خانمی با ادعای پوشش نامناسب بازداشت و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحات و عارضه قلبی و مغزی می‌شود! باز هم فاجعه‌‌ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می‌سوزاند!

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفته است: «مهمان عزیز سنندجی زنده بمان! مرگ سهم تو نیست. حق ما مسئولانی است که این گونه ارشاد و هدایت را میبینیم و ساکتیم!»

محمد صادقی نماینده سابق مجلس نیز تصریح کرده است: رهبر معظم انقلاب (آیت الله سیدعلی خامنه‌ای) که در مورد مرگ جورجفلويد‬⁩، پلیس آمریکا را آنگونه به حق تقبیح کردند، در مورد برخورد پلیس ایران با ⁧‫مهسا امینی‬⁩ چه می‌فرمایند؟

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار