1402/12/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1402/12/29

-

پایان اپیدمی کرونا نزدیک است

کد خبر : 2817
08:00
1401/06/24

سونیوز: یش از سه سال از همه گیری بیماری کرونا در جهان گذشته و به نظر می رسد حالا این بیماری تا حد زیادی قابل کنترل شده است.دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی امیدوارکننده از قرار گرفتن در شرایطی مطلوب برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ گفت.

به گزارش سونیوز دبیر کل سازمان جهانی بهداشت  (WHO) روز گذشته (چهارشنبه) در اظهاراتی گفته است که تاکنون جهان در چنین موقعیت خوبی برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ قرار نداشته است. این خوشبینانه‌ترین چشم اندازی است که از آغاز شیوع کروناویروس و فوت بیش از شش میلیون بیمار ترسیم شده است.

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما هنوز در این موقعیت قرار نگرفته‌ایم، اما پایان همه‌گیری کووید-۱۹ قابل رویت است.

این خوشبینانه‌ترین ارزیابی این سازمان از زمان اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی در ژانویه ۲۰۲۰ است.

کروناویروس عامل بیماری کووید-۱۹ اواخر سال ۲۰۱۹ در چین شناسایی شد و بنابر پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر" تاکنون بیش از ۶.۵ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و بیش از ۶۱۵ میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند. شیوع این بیماری اقتصاد جهانی و نظام سلامت را تحت تاثیر قرار داده است.

توزیع واکسن کرونا و روش‌های درمانی به کار گرفته شده به جلوگیری از مرگ و میر بیماران و بستری شدن آنان در بیمارستان کمک کرده است و سویه اُمیکرون که اواخر سال گذشته شناسایی شد، باعث بروز نوع خفیف بیماری شده است. طبق گزارش آژانس ملل متحد، مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در هفته گذشته کمترین میزان از مارس ۲۰۲۰ بوده است.

با این وجود دبیر کل سازمان جهانی بهداشت مجدد از کشورها خواست تا هوشیاری خود را برای مقابله با این ویروس حفظ کنند و همه‌گیری را به یک مسابقه ماراتن تشبیه کرد.

وی تاکید کرد: اکنون زمان آن است که با جدیت بیشتری بدویم و مطمئن شویم که از خط پایان عبور می‌کنیم و پاداش تمام تلاش خود را می‌گیریم.

به گزارش سونیوز به نقل از  خبرگزاری رویترز، آدهانوم تدروس گفت: کشورها باید سیاست‌های خود را با جدیت دنبال و آنها را برای مقابله با کووید-۱۹ و ویروس‌های آینده تقویت کنند. همچنین ضرورت دارد کشورها ۱۰۰ درصد گروه‌های پرخطر خود را در برابر بیماری واکسینه کنند و به غربالگری ویروس ادامه دهند.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار