1403/02/21

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/21

-

وزیر امور خارجه:

پایان مناقشه قره باغ فرصتی برای اعتمادسازی منطقه ای

کد خبر : 280
12:21
1399/11/08

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از درگیری های اخیر در قره باغ، فرصتی برای همکاری و اعتمادسازی منطقه ای فراهم شده است.

به گزارش سونیوز، محمدجواد ظریف  چهارشنبه در دیدار با آرا آیوازیان وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به درگیری اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ گفت: بعد از این تراژدی فاجعه آمیز چند ماه اخیر که بر اثر آن تعداد زیادی غیرنظامی و نظامی جان خود را از دست دادند، فرصتی در منطقه و خارج از منطقه برای همکاری و اعتمادسازی فراهم شده است.
 
وی ارمنستان را همسایه و دوست قدیمی برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: در دو توقف قبلی در باکو و مسکو درباره همکاری‌های چندجانبه به ویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه بین نیکل پاشینیان، الهام علی اف و ولادیمیر پوتین صحبت‌هایی صورت گرفته است.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بر همین اساس زمینه برای همکاری بین کشورهای منطقه به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند صلح و ثبات درازمدت را به دنبال داشته باشد.
 
به گفته ظریف که پیش از این با مقامات جمهوری آذربایجان و روسیه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به خصوص اوضاع قره باغ به گفت‌وگو پرداخته، قرار است در ملاقات‌های وی با مقامات ارمنستانی نیز درباره روابط فی مابین دو کشور و همکاری‌های چندجانبه منطقه ای بحث و گفتگو شود.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار