1403/01/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/31

-

5 هزار میلیارد تومان در پتروشیمی گم شد

کد خبر : 2797
18:00
1401/06/20

سونیوز: بر اساس گزارش ها یک پرونده فساد دیگر در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی، مربوط به شرکت پتروشیمی مهر، خبرساز شده است که بزرگترین تخلف در آن عدم بازگشت ۱۷۰ میلیون دلار معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان ارز صادراتی است.

به گزارش سونیوز، بر اساس گزارش ها یک پرونده فساد دیگر در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی، مربوط به شرکت پتروشیمی مهر، خبرساز شده استند که بزرگترین تخلف در آن عدم بازگشت ۱۷۰ میلیون دلار معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان ارز صادراتی است.
همچنین این گزارش‌ها حاکی از اخراج مدیرعامل این شرکت است که بنابر گزارش‌ها از افراد نزدیک به ستاد ابراهیم رئیسی بوده است.
وبسایت اقتصادآنلاین، روز شنبه ۱۹ شهریور، در گزارشی از تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور، وابسته به قوه قضائیه، از شرکت پتروشیمی مهر «به‌دلیل تخلفات سهام‌دار خارجی» خبر داد و نوشت  که تخلفات در پتروشیمی مهر منجر به کاهش تولیدات این شرکت و در نهایت منجر به کاهش برداشت میعانات گازی از میدان گازی پارس جنوبی خواهد شد که در آستانه فصل سرما بحران تأمین سوخت و انرژی شهری و صنعتی را افزایش می‌دهد.

شرکت پتروشیمی مهر در منطقه عسلویه تولیدکننده گرید پلی‌اتیلن از زیرمجموعه‌های هلدینگ «خلیج فارس» است که ۶۰ درصد سهام آن متعلق به سرمایه‌گذار خارجی و ۴۰ درصد دیگر سهام آن متعلق به شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران است.

به نوشته اقتصادآنلاین، این شرکت اکنون در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته است.

گزارش نهایی سازمان بازرسی به وزارت نفت، سازمان بورس و اوراق بهادار، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ارائه شده است.

پیشتر ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در توئیتی از فساد ۱۷۰ میلیون دلاری در شرکت پتروشیمی مهر خبر داد و نوشته بود: «در پتروشیمی مهر چه خبر است؟ به جای پس گرفتن طلب ۱۷۰ میلیون دلاری کشور از سهام‌دار خارجی این پتروشیمی، شرکت را به وکیل سهام‌دار خارجی تقدیم کرده‌اند.»

 همچنین برخی رسانه‌ها از برکناری محمد اسلامی، مدیرعامل پتروشیمی مهر با دستور قضایی خبر می‌دهند.

وب‌سایت نفت ما نوشت: «محمد اسلامی که سابقه حضور در صنعت پتروشیمی را در رزومه کاری خود نداشت بعد از گذشت یک‌سال حضور بعنوان مدیرعامل پتروشیمی مهر با دستور قضایی برکنار و حکم مدیرعاملی وی باطل شد.»

تیرماه سال گذشته، انصاف‌نیوز دربارهٔ تلاش‌ها برای انتصاب او نوشته بود: «در حالی که سازمان‌های نظارتی نسبت به تخلفات فردی که خود را اصولگرا و نزدیک به ستاد ابراهیم رئیسی می‌خواند، حساس شده‌اند و گزارش‌هایی در مورد تخلفات وی تهیه کرده‌اند، او با حمایت شریک خارجی به دنبال انتصاب به عنوان مدیرعامل پتروشیمی مهر است.»

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار