1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

ملکه انگلیس درگذشت

کد خبر : 2791
07:25
1401/06/19

سونیوز: کاخ سلطنتی بریتانیا شامگاه امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که الیزابت دوم، ملکه این کشور درگذشته است.

به گزارش سونیوز، کاخ سلطنتی بریتانیا (باکینگهام) بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرده بود که «الیزابت دوم»، ملکه 96 ساله این کشور بنا به توصیه پزشکان، در محل اقامت کنونی خود تحت نظارت پزشکی قرار گرفته است.

کاخ باکینگهام در بیانیه خود در این باره آورده بود: پس از ارزیابی بیشتر امروز صبح، پزشکان ملکه (که بیش از 70 سال پیش به سلطنت رسید) نگران سلامت وی هستند و توصیه کردند که تحت نظارت پزشکی باقی بماند.

در ادامه بیانیه کاخ سلطنتی بریتانیا ضمن تاکید بر این که این مسئله بی درنگ به وابستگان نزدیک ملکه الیزابت اطلاع داده شده، همچنین آمده بود: ملکه در حال حاضر، دوره نقاهت را در بالمورال (یکی از اقامتگاه های اصلی خاندان سلطنتی بریتانیا در اسکاتلند) سپری می کند.

اما ساعاتی پس از این اطلاعیه، کاخ سلطنتی اعلام کرد که ملکه درگذشته است. ملکه انگلیس روز سه شنبه لیز تراس را به سمت نخست وزیری منصوب کرد.

الیزابت دوم م که بیش از هفتاد سال سلطنت را در اختیار داشت، متولد آوریل 1926 بود و هنگام درگذشت، 96 سال داشت.

ملکه بریتانیا در سال 1952 و پس از مرگ پدرش (جورج ششم)، در 25 سالگی به سلطنت رسید و طولانی ترین دوران حکمرانی را در تاریخ این کشور داشت. پس از وی نیز پسر ارشدش «چارلز»  به این سمت خواهد رسید.

امروز کاخ سلطنتی بریتانیا تایید کرده بود که ملکه این کشور پس از انجام بررسی های پزشکی، تحت نظارت قرار گرفته و پزشکان نیز نگران سلامتی وی هستند.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار