1403/01/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/30

-

نماینده اردبیل در مجلس:

رئیس جمهور شخصا به موضوع بازار مرغ ورود کند

کد خبر : 2784
15:04
1401/06/09

سونیوز: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعادل و توازن ماه‌هاست که از بازار مرغ رخت بربسته و فعالان این صنعت را با زیان گسترده مواجه کرده است، گفت: دولت از ابتدا تا انتهای صنعت مرغ کشور مداخله می کند و با اعمال سیاست های دستوری زمینه بروز مشکلات برای تولید و مصرف در این بخش را فراهم کرده است، لذا از رئیس جمهور می خواهم شخصا به موضوع ورود کند.

به گزارش سونیوز به نقل از ایسنا ، صدیف بدری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: هفته دولت را به آن دسته از مسئولان باتقوا که فرصت خدمت را غنیمت شمرده و خود را در پیشگاه خدا و خلق خدا مسئول می دانند، تبریک عرض می کنم.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: هفته دولت برهه ای است که در آن افکار عمومی با دقت زیاد و حساسیت ویژه اقدامات و پروژه های قابل بهره برداری دولت را رصد می کند، علیرغم افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه در استان اردبیل در روزهای اخیر وضعیت موجود به هیچ عنوان با انتظارات و توقعات مردم استان اردبیل از دولت مردمی متناسب نبود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که سال اول دولت اغلب صرف استقرار آن، سیاست گذاری در حوزه های مختلف و تدوین برنامه می شود، خاطرنشان کرد: آیا انتظار تکمیل پروژه راه آهن اردبیل- میانه آن هم بعد از ۲۰ توقع زیادی بود؟ متاسفانه علیرغم پیگیری‌های انجام شده نگاه وزارت راه به این پروژه در حد رفع تکلیف بوده و این نگاه قابل قبول مردم و نمایندگانشان نیست.

بدری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: از هفته دولت امسال که گذشت، امیدوارم با اهتمام دولت و جدیت وزارت راه و شهرسازی شاهد بهره برداری از پروژه اتصال اردبیل به شبکه ریلی کشور تا هفته دولت سال بعد باشیم تا بیش از این شرمنده مردم قدرشناس اردبیل نشویم.

وی خطاب به وزیر امور اقتصادی بیان کرد: خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید که معضلات اقتصادی تبعات سنگین اجتماعی به بار می آورد، ما نمایندگان بدون واسطه با مردم در ارتباط هستیم شرمندگی نان آوران خانواده جگر هر انسان آزاده ای را می سوزاند و اقشار مختلف مردم کماکان منتظر تاثیر آثار مثبت اقدامات دولت در حوزه معیشتی و اقتصادی هستند.

نماینده مردم اردبیل تاکید کرد: در شرایط کنونی هر گونه تعلل چیزی جز خیانت نیست و با جامه عمل پوشاندن به برنامه های اقتصادی دولت باری از دوش مردم بردارید.

بدری خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و صمت اظهار کرد: تعادل و توازن ماه ها است که از بازار مرغ رخت بربسته و فعالان این صنعت را با ضرر و زیان گسترده مواجه کرده است. تولیدکنندگان مرغ گوشتی دیگر تمایلی به جوجه ریزی ندارند و هم تولیدکننده و هم مصرف کننده بلاتکلیف هستند. دولت از ابتدا تا انتهای صنعت مرغ کشور مداخله می کند و با اعمال سیاست های دستوری زمینه بروز مشکلات برای تولید و مصرف در این بخش را فراهم کرده است؛ بلاتکلیفی وزارت صمت هم مشکل را دوچندان کرده است. لذا از رئیس جمهور می خواهم شخصا به موضوع ورود کند.

نماینده مردم اردبیل در پایان گفت: آقای رئیس جمهور خانواده های اردبیلی جز کم درآمدترین خانواده های ایرانی هستند که سال هاست با رنج تبعیض و محرومیت می سوزند و می سازند. تبعیض مثبت تنها سازوکار موثر در زدودن غبار محرومیت از رخسار این استان مرزی است. بنابراین در سرمایه گذاری های کلان دولتی و برنامه توسعه ای دولت نگاه ویژه به استان های محروم و مرزی مانند اردبیل داشته باشید تا شاهد گسترش عدالت اجتماعی و تحقق امنیت پایدار باشیم.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار