1403/02/26

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/26

-

سفیر ایران در سازمان ملل:

ایران منتظر لغو تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام است

کد خبر : 276
16:24
1399/11/07

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: توپ اکنون در زمین آمریکاست و این دولت جدید واشنگتن است که باید تصمیم بگیرد آیا قصد دارد سیاست ورشکسته دولت قبلی خود را ادامه دهد یا اینکه صفحه جدیدی باز کند.

به گزارش سونیوز، مجید تخت‌روانچی سه شنبه در گفت و گو با شبکه  ان بی سی آمریکا گفت: توپ در زمین آمریکا است چون این دولت ترامپ بود که در سال ۲۰۱۸ میز مذاکره را ترک کرد و حالا هم این واشنگتن است که باید تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد سیاست ورشکسته دولت قبلی خود را ادامه دهد یا اینکه می خواهد صفحه جدیدی باز کند.

وی تاکید کرد: ایران بارها اعلام کرده است به محض اینکه آنها به تعهدات خود عمل کنند، به تعهدات کامل خود باز خواهد گشت و اما ایران طرحی برای انجام مذاکره با دولت جدید آمریکا ندارد و در انتظار نخستین گام از سوی آمریکا برای برداشتن تحریم ها و بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ است.

تخت روانچی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران طرحی برای گشایش مذاکرات مستقیم  یا غیرمستقیم از طریق یک میانجی چون دولت سوئیس  دارد یا نه، گفت: ما هیچ برنامه ای در این زمینه نداریم و این به آمریکا مربوط می‌شود که چه تصمیمی بگیرد، ما عجله‌ای در این زمینه نداریم، تنها حرف کافی نیست، باید شاهد اقدام از طرف آمریکایی باشیم.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به موضوع مبادله زندانیان بین آمریکا و ایران نیز اشاره کرد و گفت: ما آماده تبادل جامع تمامی زندانیان یا بازداشت شدگان بین طرفین هستیم و این یک پیشنهاد ساده و روشن است.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار