1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

سلمان رشدی مورد هجوم قرار گرفت

کد خبر : 2756
22:00
1401/05/21

سونیوز: سلمان رشدی امروز در نیویورک در در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک هدف حمله مردی ناشناس قرار گفته و بر اثر ضربات چاقو به گلو و شکم هم‌اکنون تحت جراحی قرار داد.

به گزارش سونیوز،رسانه‌های آمریکایی شامگاه جمعه اعلام کردند که «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد کتاب موهنِ و جنجالی «آیات شیطانی» در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک هدف حمله مردی ناشناس قرار گفته و بر اثر ضربات چاقو به گلو و شکم هم‌اکنون تحت جراحی قرار داد.

ساعاتی بعد پلس نیویورک، هویت ضارب را اعلام کرد. بنا بر گفته پلیس این فرد «هادی مَطر» نام دارد.

پلیس نیویورک با اعلام هویت ضارب او گفت که ضارب فردی به نام هادی مطر ۲۴ ساله اهل فر ویو نیوجرسی است که در بازداشت بسر می برد.

پلیس در عین حال ملیت مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است.

پلیس نیویورک همچنین اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌ بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات اوست.

سرگرد یوجین جی استانیشفسکی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ نشانه ای از انگیزه نداریم.

 وی ادامه داد که پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.

این مقام پلیس اضافه کرد که حمله به سلمان رشدی به رغم حضور نیروی های امنیتی در محل حادثه اتفاق افتاد ولی نیرو های ما توانستند به موقع عمل کنند.

سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی روز جمعه به وقت محلی هنگامی که قصد داشت در غرب نیویورک سخنرانی کند، مورد حمله قرار گرفت.

یک خبرنگار آسوشیتدپرس با اعلام این خبر گفت، هنگامی که یک سخنران مشغول معرفی سلمان رشدی در موسسه  چاوتوکوا بوده است، یک مرد به صحنه حمله می برد و به سلمان رشدی مشت یا چاقو می زند.

یک شاهد عینی به خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره  مشاهدات خودش از حمله به سلمان رشدی گفت که ضارب به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به کوبیدن سلمان رشدی کرد.


هادی مَطر کیست؟
آنگونه که رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات پلیس اعلام کردند هادی مَطر، ۲۴ سال سن دارد و در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده، اما اخیراً به ایالت نیوجرسی مهاجرت کرده است. آخرین آدرس منزل او در بخش «فرویو» در شهرستان «بِرگن» نیوجرسی بوده و مأموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، پس از حادثه برای تحقیقات بیشتر به منزل او یورش بردند. به گفته پلیس نیویورک، مطر همچنین یک گواهی‌نامه قلابی رانندگی را همراه خود داشته است.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار