1402/12/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1402/12/29

-

تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی دوبل شد

کد خبر : 2739
15:00
1401/05/12

سونیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند صعودی موج هفتم کرونا گفت: روند مراجعه سرپایی روزانه در استان آذربایجان‌شرقی در هفته اول مرداد نسبت به هفته چهارم تیر حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

به گزارش سونیوز، جواد احمدیان  ظهر امروز در شصت و ششمین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا که با حضور اعضای ستاد فرماندهی مدیریت کرونا روز چهارشنبه، دوازدهم مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) با بیان اینکه اخیراً رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا کم‌رنگ‌تر شده است بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا بر طبق آئین‌نامه‌های وزارتی، به‌خصوص برای کادر درمان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در موج هفتم کرونا هستیم و آمارها حاکی از  سیر صعودی بیماران سرپایی، بستری، افزایش موارد مثبت و فوتی است، گفت: ضروری است، دستورالعمل‌های لازم جهت اختصاص و توزیع ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی در مراکز آموزشی و درمانی دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی در سطح استان از سوی مسؤولان به صورت جدی اجرایی شود.

احمدیان با اشاره به همه‌گیری کرونا در شرایط فعلی در بین گروه‌های سنی مختلف یادآور شد: گرو ه‌های سنی ۷۹-۶۰ بیشترین آمار مراجعه، بستری و به دلیل وجود بیماری‌های زمینه‌ای در اکثر بیماران میزان فوتی نیز در این گروه سنی بیشتر است.
در این جلسه، معاونت‌های درمان، بهداشت، مسؤول کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی به ارائه گزارش عملکرد واحدهای تحت مدیریت خود در خصوص مقابله با بیماری کرونا پرداختند و مسائل و مشکلات مراکز خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، در حال حاضر از ۲۱ شهرستان استان، چهار شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی (آذرشهر، سراب، عجب‌شیر و ملکان)، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی ( جلفا، مراغه، شبستر، مرند، میانه و هوراند) و بقیه ۱۱ شهرستان از جمله تبریز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین در حال حاضر ۴۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۸۴ نفر از این بیماران در بخش‌های ویژه، ۳۰ نفر از این بیماران نیز تحت ونتیلاسیون مکانیکی و سهنفر از این بیماران نیز متاسفانه فوت کرده‌اند.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار