1403/02/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/27

-

ظریف:

مواضع خود را در پساترامپ با روسیه هماهنگ می کنیم

کد خبر : 271
13:05
1399/11/07

وزیر امور خارجه گفت: با رفتن ترامپ، وضعیت ویژه ای بوجود آمده است که مواضع خود را با روسیه هماهنگ می کنیم.

به گزارش سونیوز، محمد جواد ظریف سه شنبه در بدو ورود به مسکو  اظهار داشت: به دنبال تشکیل اتحادیه همکاری ۶ جانبه در منطقه هستیم و این مهمترین هدف این سفر منطقه ای به کشورهای حوزه قفقاز است.

وی با اشاره به عمق روابط راهبردی تهران و مسکو گفت: در این سفر درباره تحولات منطقه بویژه مسئله قره‌باغ، برجام، روابط دوجانبه و موضوعات بین المللی از جمله سوریه، افغانستان و یمن با وزیر امورخارجه روسیه رایزنی خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با رفتن ترامپ، وضعیت ویژه ای بوجود آمده است که مواضع خود را با روسیه هماهنگ می کنیم، تاکید کرد: روابط ایران و روسیه اقتضا می کند تماس ها بین دو کشور بطور مستمر ادامه داشته باشد، هر چند همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا سفرها و تماس ها مدتی متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: در این سفر چند هدف دیگر را هم دنبال می کنیم که یکی از این اهداف توسعه روابط راهبردی میان ایران و روسیه و دومین هدف بررسی مسائل منطقه ای است.

ظریف افزود: بحران قره باغ و جنگی که در همسایگی ما رخ داد، با تلاش فدراسیون روسیه و شخص ولادیمیر پوتین متوقف شد و توافق هایی بدست آمد که این توافق ها برای کشورهای منطقه از جمله در عرصه هایی همچون ترانزیت و حمل و نقل اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: با الهام علی یف رئیس جمهوری آذربایجان و دوستان آذری دیدارهای خوبی داشتیم و امروز با طرف روسی گفت و گو می کنیم و در خصوص شرایط بین المللی، برجام و صرورت اجرای آن از سوی همه طرف ها و موصع روسیه گفت و گو می کنیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه مسائل دیگری همچون سوریه، افغانستان و یمن هم در دستور کار قرار دارد، گفت: همیشه در شرایط مختلف، بحث های مهمی با دوستان روسی داریم و در این سفر به دلیل اینکه بحث قره باغ و گفت و گوهای شش جانبه و پنج جانبه مطرح است، موضوع های مهمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار