1403/02/20

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/20

-

آذربایجان شرقی پنجمین استان پیر کشور

کد خبر : 2708
16:41
1401/04/28

مدیرکل بهزیستی استان گفت: طبق آمار دبیرخانه شورای سالمندان، ۵٫۷۴ درصد کل سالمندان استان حدود ۲۸۰۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستنند، تعداد افراد بالای ۶۰ سال نگهداری شده در ۹ مرکز استان ۳۹۵ نفر است.

به گزارش سونیوز، فرگل صحاف روز یکشنبه، ۲۶ تیرماه، در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی،  با اشاره به فعالیت ۴۰ ساله‌ی سازمان بهزیستی، اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۱۸۰ نوع فعالیت دارد و از یک سازمان حمایتی به مجموعه‌ی تخصصی و مردمی با نگاه علمی و با محوریت شفاف سازی تبدیل شده است.

وی با اشاره به شعار هفته بهزیستی با عنوان شروعی دوباره برای بهتر زیستن، گفت: بی شک نیازمند همکاری عموم مردم در راستای حمایت جامعه تحت پوشش بهزیستی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: ۸۰ هزار و ۹۰۵ خانوار از بهزیستی استان مستمری دریافت می‌کنند، همچنین این سازمان دارای ۵۵۷ مرکز با ۱۹۱۱ نیروی شاغل است.

وی با بیان این‌که دفاتر توانمند سازی خانواده و زنان، دفتری تخصصی و دانش محور است، افزود: این دفاتر با بهره گیری از رویکردی تازه به ارائه برنامه‌ها و حمایت‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی می پردازد‌.

صحاف با بیان این‌که آذربایجان شرقی از لحاظ سن جمعیت، پنجمین استان پیر کشور است، گفت: طبق آمار دبیرخانه شورای سالمندان، ۵٫۷۴ درصد کل سالمندان استان حدود ۲۸۰۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستنند، تعداد افراد بالای ۶۰ سال نگهداری شده در ۹ مرکز استان ۳۹۵ نفر است.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر تعداد اورژانس اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی  از پنج مرکز به ۱۷ مرکز افزایش یافته است، گفت: این مراکز در قالب ۳۶ مرکز دولتی و غیردولتی با بیش از ۲۶ هزار خدمت در زمینه امور آسیب دیدگان اجتماعی از جمله مداخله در بحران‌های خشونت زنان، کودک آزاری و غیره و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

صحاف با اشاره به فعالیت ۲۴ خانه‌ی کودک و نوجوان در استان، گفت: از سال گذشته تاکنون، ۳۲۰ فرزند از خدمات خانه‌های کودک و نوجوان و شیرخوارگاه بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد فرزندانن امدادبگیر از محل اعتبارات بهزیستی استان ۱۶۰۷ نفر است که با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال ۱۵ نفر از فرزندان به زندگی مستقل هدایت شده‌اند.

وی با بیان این‌که طی سال گذشته ۶۰ کودک به خانواده‌ها از طریق بهزیستی واگذار شده است، گفت: از سال ۹۹ سامانه فرزندخواندگی در استان راه اندازی شد، در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر  پشت نوبت برای واگذاری فرزندخواندگی در سامانه ثبت شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که ۲۱ هزارو ۵۶۲ زن سرپرست خانوار از بهزیستی استان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: ۸۴۹ خانواره دارای فرزند دوقلو و چند قلو داریم که تاکنون پنج میلیارد ریال مستمری به آن‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون سرمایه کار بلاعوض به ۶۴۹ نفر توسط اداره کل بهزیستی استان پرداخت شده است، همچنین حدود ۲۶۰۴ تفر از بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال بهره‌مند شد‌ه‌اند.

وی با بیان این‌که ۸۷ مرکز روزانه توانبخشی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: طی یکسال گذشته، تعداد افراد خدمت گیرنده از این مراکز ۳۷۶۲ نفر بوده است.

صحاف با اشاره به تامین وسایل کمک بخشی توسط معاونت توانبخشی بهزیستی استان، خاطرنشان کرد:  حدود ۲۸ هزار و ۶۸ قلم وسایل تحویل افراد توان بخش شده است همچنین برای ۱۰۲ نفر کاشت حلزون و تعمیر تجهیزات شده است.

وی با بیان این‌که ۴۵ مرکز مراقبتی و توانبخشی شبانه روزی  زیر نظر بهزیستی استان فعالیت می‌کنند، گفت: طی سال گذشته، ۲۲۶۲ نفر از خدمات این مراکز کمک گرفته‌اند.

وی با اشاره به عملکرد تامین از ابتدای نهضت مسکن تا پایان هفته بهزیستی سال ۱۴۰۰، گفت: از ابتدای نهضت مسکن تا پایان سال گذشته ۷۵۰۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان تحویل داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که سال گذشته میزان اعتبارات بهزیستی استان از محل مشارکت مردمی ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: میزان اعتبارات دولتی سازمان بهزیستی، ۱۶۵ میلیارد تومان است که میزان آن تا حدودی‌از مشارکت مردمی پایین است.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار