1403/02/05

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/05

-

روز ملی فناوری اطلاعات

کد خبر : 2696
14:00
1401/04/22

سونیوز: بیست و دوم تیرماه با پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مقارن با سالروز تولد “محمد خوارزمی” به عنوان ” روز ملی فناوری اطلاعات” نام گذاری شده است .

به گزارش سونیوز در سالهای اخیر به ویژه بعد از شروع پاندمی کرونا، همه ما نقش فناوری اطلاعات در بهبود کیفیت زندگی، کار و ارتباطات مان را بیشتر درک کرده ایم. IT به ما کمک کرد که با وجود فاصله و دوری از محل کار و اطرافیانمان بتوانیم موثرتر کار کرده و با هم در ارتباط باشیم چرا که شاید در سال‌های گذشته پاسداشت روز فناوری اطلاعات و ارتباطات به این اندازه که امروز اهمیت دارد، مطرح نبود، اما در عصر ارتباطات، این روز و اصولاً مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات و پرداختن به آن به موضوعی استراتژیک برای همگان تبدیل شده است.
 
سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ، 22 تیرماه ، زادروز دانشمند بزرگ ایرانی ، محمدبن موسی خوارزمی ، پدر علم انفورماتیک را به عنوان روز ملی فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد و با پیگیری های مستمر نصر تهران، این روز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شد و ​به ما یادآوری کند که علم و دانش همیشه در حال پیشرفت و تکاپو می باشد.

ارتباط خوارزمی با روش های الگوریتمی که اولین بار از سوی او در کتاب جبر و مقابله به کار گرفته شده است ، نیاز به استدلال چندانی ندارد ، چرا که حتی نام این روش از تغییر نام خوارزمی ، طی یک گذار انجام شده است. «الخوارزمی» ، «الگوریسمی» ، «الگوریسم» و در نهایت «الگوریتم» که مبتنی بر روشی است که خوارزمی در کتاب جبر و مقابله برای بیان شیوه حل مسائل به کار گرفته است و بر تعریف امروزی الگوریتم انطباق دارد. اگر «چالز بابیچ» پدر علم کامپیوتر نامیده شده است ، از «خوارزمی» نیز به عنوان پدر «دانش انفورماتیک» نام می برند.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار