1402/12/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1402/12/29

-

کرونا بعد از مدت ها در آذربایجان شرقی جان گرفت

کد خبر : 2689
20:05
1401/04/22

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا بعد از مدت ها در آذربایجان شرقی جان مرد 89 ساله را گرفت.

به گزارش سونیوز، بهمن نقی پور در جمع اصحاب رسانه در خصوص شیوع دوباره کرونا در کشور و بخصوص آذربایجانن شرقی اظهار کرد: بعد از مدتها که فوتی کرونایی در استان نداشتیم، در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان اهر یک مرد ۸۹ ساله که به دلیل کرونا در بخش ای سی یو بستری بود، جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه ۹۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، اعلام کرد: سرایت ویروس جدید بیشتر از اومیکرون است و در ۱۰ روز گذشته میزان بیماران سرپایی و بستری ها در حال افزایش است که علامت خطر است.

نقی پور همچنین در خصوص آمار اهدای عضو در استان گفت: در سال جاری اعضای بدن هشت بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد که ۶ مورد پیوند کبد، ۲ مورد پیوند قلب و ۱۳ مورد پیوند کلیه در تبریز انجام شد.

وی انجام غربالگری کامل هیپوتروییدی مادرزادی و غربالگری فشار خون و دیابت را به عنوان یکی از موضوعات چالشی حوزه سلامت از مهمترین اقدامات صورت گرفته در همین زمینه دانست و گفت: در مورد غربالگری فشار خون و دیابت بررسی‌ها و شناسایی‌ها در ۱۴۰۱ افزایش یافته تا با تشخیص به موقع از عوارض و هزینه‌های بعدی آنها جلوگیری شود و در مورد تغذیه و آمادگی خانواده‌ها برای حوادث غیرمترقبه نیز دوره‌های آموزشی متعددی برگزار کرده‌ایم.

تقی پور سلامت دهان و دندان را یکی از مشکلات اصلی حوزه سلامت کشور عنوان و تصریح کرد: بهترین راهکار این مشکل پیشگیری است و با توجه به اقدامات انجام شده در این بخش در آینده شاهد نتایج و کاهش هزینه‌های درمان دهان و دندان در سطح استان خواهیم بود.

وی در مورد موضوع انتقال بیمارستان کودکان به مرکز مردانی آذر نیز گفت: بیمارستان مردانی آذر با امکانات قابل توجه ظرفیت بالای درمانی در بخش کودکان نه در منطقه بلکه در کشور و خاورمیانه است که زمین آن هدیه شهرداری به دانشگاه بوده و خیر محترم نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه کرده و دانشگاه نیز در بحث تجهیز آن هزینه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه دسترسی و حمل و نقل را مهمترین مشکلات بیمارستان مردانی اذر برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت ۲۰۰ تختی بیمارستان کودکان در محل قبلی، انتقال به مرکز مردانی آذر ضروری بود و با توجه به ارزیابی بیمارستان از لحاظ سلامت بیماران، فاز اول انتقال با ۲۰۰ تختخواب در یک ماه انجام شد و در حال حاضر ۲۹۰ کودک بیمار در این بیمارستان بستری هستند و از برنامه ریزی فاز اول جلو هستیم.

وی خاطر نشان شد: با افزایش همکاری‌های بین بخشی و همراهی تمام شورای اداری بحث تجهیز بیمارستان کودکان مردانی آذر صورت گرفته و دیروز نیز راه دسترسی بیمارستان افتتاح شد و در خصوص تجهیز بیمارستان نیز دقیقاً طبق برنامه و به صورت مرحله به مرحله پیش می‌رویم و امیدواریم سایر فازها نیز مانند فاز اول زودتر از موعد انجام شوند.

تقی پور در مورد ارتقا خدمات مراکز درمانی اورژانس بیمارستان شهدا توسط پزشکان عمومی خدمات می‌داد که متخصصین طب اورژانس اکنون این کار را به عهده دارند که علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت خدمات شاهد کاهش بیش از ۶۰ درصدی ارجاع از این بیمارستان به سایر مراکز مانند امام رضا هستیم و این امر در ضروری‌ترین حالت صورت می‌گیرد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار