1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

مسکو: وزیران خارجه آمریکا و روسیه در اندونزی دیدار نمی کنند

کد خبر : 2627
19:00
1401/04/01

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که برنامه ای برای دیدار سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن وزیران امور خارجه این کشور و آمریکا در نشست ۱۶ و ۱۷ تیر ماه وزیران گروه ۲۰ در اندونزی وجود ندارد.

 به گزارش سونیوز ،سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه گفته که مجراهای کافی برای تماس میان مسکو و واشنگتن از طریق سفارتخانه های دو کشور برای انتقال نشانه های معین  و مذاکره در باره مسائل اجرایی وجود دارد و با گذشت زمان شاید در این باره تجدیدنظر شود. شرایط کنونی غیرعادی است.

لاوروف و بلینکن پیش از این بارها در حاشیه نشست های وزیران گروه ۲۰ دیدار کرده اند. لاوروف در نشست ۲۰۲۱ با همتای آمریکایی اش ملاقات نکرد اما با جو بایدن رئیس جمهوری این کشور مذاکره کرد.

قرار است لاوروف در نشست هفتم و هشتم ژوئیه وزیران امور خارجه گروه ۲۰ تیرماه در اندونزی حضور یابد.

 لاوروف روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی روسیه یک گفت که آمریکا با تامین سلاح برای اوکراین، نمی تواند مسکو را از حق ابراز نظر در امور بین الملل محروم کند و به پیروی از قوانین ابداعی واشنگتن وادارد.

پیشتر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در اوکراین گفته بود که مسلح کردن دولت کی یف با تسلیحات ساخت آمریکا، مسیری منتهی به رویارویی نظامی مستقیم بین دو ابرقدرت هسته ای بزرگ جهان است که پیامدهای غیرقابل پیش بینی دارد.

سطح روابط ۲ ابرقدرت از هنگام آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) به سطح بی سابقه ای افت کرده و به شدت تیره شده است.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار