1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو:

ماشین‌سازی در حال احتضار است

کد خبر : 261
12:29
1399/11/06

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: فقدان نگرش راهبردی در وزارت صمت موجب شده کارخانه ماشین سازی تبریز در شرایط در حال احتضار باشد.

به گزارش سونیوز، احمد علیرضابیگی دوشنبه با بیان این مطلب اظهار کرد: تلاش ما بیشتر ناظر بر این بود که کارخانه ماشین‌سازی تبریز از مهلکه خصوصی‌سازی خلاصی یافته و به اصل خود یعنی ایدرو بازگردد
 
وی افزود: همواره خواستار این بودیم که ایدرو فارغ از فشارهای سیاسی یک فرد متخصص و لایق را برای اداره شرکت انتخاب کند تا کارخانه بالاخره به سوددهی و ثمردهی رسیده و برنامههای توسعه‌ای شرکت اجرایی و عملیاتی شود.
 
بیگی متذکر شد: مشکل کارخانه ماشین‌سازی و سایر واحدهایی که قرارداد خصوصی‌سازی آنها بر خلاف میل دولت ابطال شده، این است که دولت انگیزه و تمایلی ندارد مسوولیت این پروژه‌ها را به عهده بگیرد.
 
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: از مدت‌ها پیش واگذاری ماشین‌سازی ابطال شده ولی ایدرو تمایلی برای قبول مسوولیت در این خصوص ندارد؛ چرا که اداره این کارخانه بزرگ، هزینه‌های زیادی دربر خواهد داشت و نیازمند پشتیبانی ملی است.
 
استاندار پیشین آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به هر حال ما پیگیر ارائه طرح و برنامه ایدرو برای مدیریت مناسب کارخانه ماشین‌سازی هستیم؛ ولی متاسفانه فقدان برنامه بلندمدت در وزارت صمت موجب شده کارخانه در شرایط در حال احتضار باشد.
 
وی تصریح کرد: اکثر مسوولان و مدیران منتظر این هستند که انتخابات برگزار شود و دولتی پای کار آید که برای آینده صنایعی مثل ماشین‌سازی تبریز برنامه مستحکم و قابل اتکایی داشته باشد.
 
بیگی تاکید کرد: مقصود ما حفظ وضع موجود ماشین‌سازی نیست؛ بلکه می‌خواهیم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی استان مثل سهند استعدادها و توانمندی‌های خود را در کارخانه ماشین‌سازی نشان دهند و پشتوانه نیروی انسانی متخصص مورد نیاز این کارخانه باشند.
 
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اذعان داشت: متاسفانه شرایطی پیش آمده که کارخانه ماشین سازی تبریز از آب، برق و سایر منابع استان استفاده می‌کند اما خروجی مشخصی ندارد و تنها می‌تواند کارگرانش را حفظ و حقوق آنها را پرداخت کند که تجمع اعتراضی نداشته باشند.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار