1402/12/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1402/12/29

-

احتمال انتقال آبله میمونی از طریق هوا

کد خبر : 2595
12:38
1401/03/21

کارشناسان معتقدند گاهی اوقات ویروس آبله میمون می تواند از طریق هوا، حداقل در فواصل کوتاه، منتشر شود، اما دقیقاً مشخص نیست که چقدر در گسترش این بیماری نقش دارد.

به گزارش سونیوز، سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا اخیراً اعلام کرده «ماسک بزنید. استفاده از ماسک می‌تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله آبله میمون محافظت کند.»

این سازمان هنوز به بیماران مبتلا به آبله میمون توصیه می‌کند که از ماسک جراحی استفاده کنند، "به ویژه کسانی که علائم تنفسی دارند" و همچنین از سایر اعضای خانواده می‌خواهد که در حضور فرد مبتلا به آبله میمون "استفاده از ماسک جراحی را در نظر بگیرند".

به گفته محققان، از زمان گزارش اولین مورد شیوع بیماری آبله میمونی در ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت)، بیش از هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و حداقل هزار مورد دیگر تحت بررسی هستند.

در شیوع‌های قبلی آبله میمون، بیشتر موارد در میان افرادی رخ می‌داد که تماس نزدیک با فرد یا حیوان آلوده داشتند، اما انتقال از طریق هوا همچنان تنها توضیح برای برخی موارد ابتلاء بود.

با این حال، آبله میمون بر خلاف پاتوژن هایی مانند ویروس کرونا یا آنفلوانزا به راحتی پخش نمی‌شود.

«آندریا مک کولوم»، کارشناس برجسته این سازمان در مورد ویروس، می‌گوید: «عفونت آبله میمون به تماس بسیار نزدیک مداوم نیاز دارد.»

او توضیح داد: «این ویروسی نیست که از فاصله چند متر منتقل شده باشد. به همین دلیل است که ما باید واقعاً مراقب باشیم که چگونه آن را چارچوب بندی کنیم.»

دکتر «دونالد میلتون»، متخصص ویروس‌ها در دانشگاه مریلند، گفت: «برنامه ریزی برای انتقال احتمالی آبله میمون از طریق هوا به ویژه در بیمارستان‌ها مهم است.»


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار