1403/01/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/30

-

روز جهانی پرستار

کد خبر : 2511
04:00
1402/02/22

سونیوز: پرستاران فداکار نقش مهمی در سلامت و بهبودی افراد بیمار در سراسر جهان دارند بنابراین تاریخ 12 می به عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری شده است.

به گزارش سونیوز،روز جهانی پرستار به خاطر به پاس داشتنِ زحمات همه پرستاران و کار بزرگی که انجام می دهند، در سراسر جهان برگزار می شود. نمی توان تصور کرد که جهان خالی از وجود پرستارها باشد. اگر پرستاران نباشند، چه کسی در هنگام بیماری می تواند به ما کمک کند؟

پرستاران به ما زندگی می بخشند و همچنین به کسانی که ما را دوست دارند، هم زندگی می دهند. بنابراین حتماً مستحق این هستند که یک روز جهانی داشته باشند.

پرستاران نقش بسیار خاصی در جامعه ایفا می کنند، زیرا مسئول موارد و اقدامات مختلفی در محل کار هستند که شامل نوشتن برنامه های مراقبتی برای بیماران، دستیاری با پزشکان برای آزمایش ها و ارزیابی ها، انجام اقداماتی مثل اهدای خون، بررسی داروها و تزریقات، مشاهده و ثبت وضعیت بیمار می شود.

آنها همچنین وضعیت بیمار را ثبت و ضبط می کنند، به داد بیماران اورژانسی می رسند و برنامه های بیمارستان را تنظیم می کنند. آن ها همچنین نقش مهمی در سلامت و بهبودی افراد در سراسر جهان ایفا می کنند.

تاریخچه روز جهانی پرستار
روز جهانی پرستار از سال 1953 به طور رسمی در دپارتمان سلامت آمریکا به ثبت رسید. کنسول بین المللی پرستاران از 12 ماه می سال 1965 روز پرستار را جشن گرفتند.
12 می تاریخ بسیار مهمی برای همه پرستاران است، زیرا سالگرد تولد "فلورنس نایتینگل " می باشد که به طور گسترده ای در جامعه پرستاری نقش مهمی را ایفا کرد. در ژانویه سال 1974، در نهایت این روز را به روز بین المللی پرستار تبدیل کردند. از آن زمان هر سال برنامه های مختلفی در روز جهانی پرستار برگزار می شود.

البته هر سال در روز جهانی پرستار، تم های مختلفی برگزار می شود و ما پیشنهاد می کنیم که حتما نگاهی به این تم ها بیندازید، زیرا باعث می شود تا فهم بهتری در مورد تمرکز افرادی که این روز را نامگذاری کرده اند، پیدا کنید و بفهمید که در حال جشن گرفتن چه روزی هستید.

به عنوان مثال یکی از تم های اخیر به نام "پرستاری جهان برای سلامت " بود که تمرکز آن روی ارزش واقعی بود که پرستاران به زندگی مردم در سراسر جهان وارد می کردند. سازمان های زیادی در سراسر جهان از این نامگذاری استقبال کردند و آن را راهی به سمت جشن ها و فعالیت های مربوط به روز پرستار می دانستند.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار