1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

نجات خانواده زنجانی از دام مرگ

کد خبر : 249
15:09
1399/10/25

مسوؤل روابط عمومی اورژانس زنجان از نجات اعضای یک خانواده چهار نفری خبر داد که بر اثر انتشار و استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم شده بودند.

به گزارش سونیوز، جواد مرادی پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: این حادثه گازگرفتگی، در یکی از محله های شهر زنجان اتفاق افتاد که عوامل اورژانس به منظور نجات جان مسموم شدگان، بلافاصله راهی محل شدند.

وی اظهار داشت: عوامل اورژانس پس از اقدامات اولیه درمانی، این چهار عضو خانواده را برای ادامه درمان به بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان انتقال دادند که خوشبختانه به زندگی بازگشتند.

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: این خانواده چهار نفره شامل مرد ۳۳ ساله، زن ۲۷ ساله، پسر پنج ساله و دختر ۲ ساله بودند به علت خارج شدن لوله بخاری از محل دودکش و انتشار گاز مونوکسیدکربن در محیط اتاق، دچار مسمومیت شده بودند.  

مرادی افزود: گاز مونوکسیدکربن بدون بو، رنگ و بدون نشانه است و هیچ گونه علائم هشدار دهنده نداشته و به تدریج علایم مسمومیت ایجاد می شود که سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و اختلال تعادل از نشان های اولیه آن بوده و لازم است مردم هنگام استفاده از وسایل گاز سوز، اصول ایمنی را به دقت مراعات کرده و به اتصالات وسایل گازی ازجمله شیلنگ، لوله ها و دودکش ها، توجه جدی داشته باشند تا در دام این قاتل خاموش گرفتار نشوند./ ایرنا


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار