1403/02/24

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/24

-

مشاهده نخستین عقاب دم‌سفید در تالاب کانی‌برازان مهاباد

کد خبر : 248
14:50
1399/10/25

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از مشاهده یک بال عقاب دریایی دم‌سفید در تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش سونیوز، فاروق سخنور پنجشنبه اظهار داشت: کارشناسان این اداره در هنگام پایش و سرشماری زمستانی پرندگان در این تالاب بین‌المللی موفق شدند برای نخستین بار این عقاب دریایی را مشاهده و ثبت کنند.
وی اضافه کرد: عقاب دریایی دم‌سفید با نام علمی Haliaeetus albicilla پرندهٔ شکاری بزرگی با ۶۹ تا ۹۲ سانتیمتر طول از خانوادهٔ عقابیان و خویشاوند نزدیک عقاب سرسفید بوده و نقش بوم‌شناختی آن در اوراسیا مشابه نقش بوم‌شناختی عقاب سرسفید در آمریکای شمالی است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: شناسایی این گونه در تالاب بین المللی "کانی‌برازان " می تواند خبر بسیار خوبی برای دوستداران محیط زیست و پرنده‌نگاران باشد و نشان می‌دهد که این تالاب از پتانسیل بسیار خوبی برای زیست گونه‌های در حال انقراض برخوردار است.
گفتنی است تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می رود.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار