1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

ایران دیگر از ما نمی‌ترسد

کد خبر : 2419
10:46
1401/02/03

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن رییس جمهوری دموکرات کنونی کشورش و بیان اینکه در خطرناک ترین دوره در تاریخ آمریکا قرار داریم گفت: ایران دیگر از ما نمی‌ترسد.

به گزارش سونيوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه و تندروی سابق آمریکا در سخنانی در برنامه بنیاد هریتیج در ایالت فلوریدا هشدار داد که بایدن با سیاست های خود از جمله خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام در افغانستان که به عقیده او، آمریکا می توانست از این پایگاه برای نظارت بر برنامه هسته ای چین استفاده کند، آمریکا را در برابر دشمنانش آسیب پذیرتر کرده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود: چین دیگر به ما احترام نمی گذارد، ایران دیگر از ما نمی ترسد، و روسیه با حمله وحشتناک خود به اوکراین نشان داد که رهبران ما چقدر ضعیف هستند. آنها (روسیه) هرگز در دولت ترامپ این کار را انجام نمی دادند.

ترامپ با تاکید بر اینکه در خطرناک ترین دوره در تاریخ آمریکا قرار داریم خاطرنشان کرد که او نیز قصد داشت از افغانستان خارج شود، اما نحوه خروج بایدن از این کشور، آمریکا را تحقیر کرد.

وی ادامه داد: کشور ما در افغانستان تحقیر شده است، سربازان ما در این کشور کشته شدند،  ما گروگان های آمریکایی را رها کردیم  و تجهیزات نظامی آمریکا را در این کشور گذاشتیم. ما تسلیم شدیم.

ترامپ همچنین مدعی شد که قصد داشت با وجود خروج از افغانستان حضور آمریکا را در پایگاه هوایی بگرام که بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در افغانستان بود، حفظ کند.

 ترامپ ادعا کرد که این پایگاه در شمال کابل پایتخت افغانستان، به مکانی که چین برای ساخت سلاح های هسته ای خود استفاده می کند، نزدیک است.

رئیس جمهوری تندرو سابق آمریکا  تصریح کرد: دلیل اینکه بگرام را  حفظ می کردم این بود که این پایگاه  یک ساعت با جایی که چین تسلیحات هسته ای خود را تولید می کند، فاصله دارد، زیرا سالها پیش میلیاردها دلار برای ساخت آن هزینه کردیم و اکنون فکر می کنم در نهایت چین وارد این پایگاه خواهد شد و از آن استفاده خواهد کرد. ما فرار کردیم، شبانه چراغ های پایگاه بگرام را روشن گذاشتیم و فرار کردیم.

رئیس جمهوری قبلی آمریکا در تداوم انتقادهایش از دولت های پیشین آمریکا و نیز ادعاهایش افزود: روسیه در دوران ریاست جمهوری جورج بوش، گرجستان را تصاحب کرد. آنها کریمه را در زمان باراک اوباما گرفتند. زمانی که من رئیس جمهور بودم آنها جایی را تصاحب نکردند.

ترامپ ادامه داد: من نیروهایمان را از سوریه و عراق خارج کردم  و فقط چند ماه تا خروج از افغانستان فاصله داشتم. من تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان را به دو هزار نفر کاهش دادم.


برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار