1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

انتخابات و حقیقت عریان دموکراسی

کد خبر : 233
11:00
1399/10/23

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا قبل از اینکه میدان رقابت و برد و باخت احزاب شود، موجب مناقشه جدی در مورد تعریف دموکراسی گردید و با تمامی شواهدعینی آن رابه زیرسوال بزرگ برد.


به گزارش سونیور، آیا دموکراسی می تواند جنبه ها و برداشت های متعارض داشته باشد؟ به نظر می رسد که امروزه دموکراسی نیازجدی به بازتعریف به روز و مدرن دارد زیرا هنگامی که دموکراسی مردم را ولی نعمت وصاحبان دولت ها می داند، پس باید براساس همین دیدگاه همان مردم را محرم اسرار دولت های انتخابی شان نیز بداند.

با این فرضیه سازمان ها و نهادهای اطلاعاتی‌ حق ندارند ونباید اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده به جزاطلاعات امنیتی داشته باشند چرا که حق داشتن اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده و کتمان آن ازمردم ، سازمان های مذبور را سنگر و سرمنشاء فساد و رانت و باند بازی سیستماتیک تبدیل کرده و از آن مشتی آهنین برسرمردم خواهد ساخت.

انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا به وضوح نشان داد که دموکراسی در ایالات متحده و به تبع آن در جهان نه روشی برای اعمال قدرت و نظارت مردم ، بلکه به سنگری برای دزدی، اختلاس و مخفی کاری نمایندگان همان مردم تبدیل شده است.

به نظر می رسد که باید بازتعریفی جدی و دگربار از دموکراسی به عمل آید و اندیشمندان و روشنگران و متفکران جامعه این مهم را برعهده دارند تا دموکراسی حامی دولت ها (نه ملت ها) رابه چالش جدی بکشند چرا که این دموکراسی همان ویترین دیکتاتورها و رژیم های ترور و خفقان است.
ضربه مهلکی که انتخابات آمریکا بر پیکر دموکراسی در عرصه جهانی وارد کرد، بی سابقه بوده و زنگ هشدار ضرورت بازتعریف دوباره ازآن را به صدا درآورد.

نویسنده: سید داود سید نوری


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار