1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

وزیر کشور:

توطئه‌های دشمنان بی تردید بی‌پاسخ نمی‌ماند

کد خبر : 2250
19:39
1400/12/22

وزیر کشور گفت: امروز دشمن ما بیش از هر موقع باید بداند که ملت سربلند ما و رزمندگان ما هرگز در پیگیری از توطئه‌های آنها و پاسخ به توطئه‌ها باز نخواهند نشست.

به گزارش سونیوز، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در مراسم گرامیداشت یاد شهید مهدی باکری که در سالن مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه نوبت دیگری توفیق شد تا در شهر تبریز و یاد شهیدی بزرگ حضور داشته باشم خشنودم. 

وی با تاکید بر اینکه شهدا شمع راه بشریت هستند، گفت: شهدایی که در غربت اسلام آمدند و به صدای مظلوم رسیدند در صدر قرار دارند. 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مجلس شهدا اول مجلس توحید است، گفت: زیرا شهید کسی است که از خود رهیده است. 

شهید قبل از اینکه شهید شود، شهید است

وی با اشاره به صحبت‌های سردار سلیمانی مبنی بر اینکه شهدا اول در زندگی خود شهیدند و بعدا شهید می‌شوند، گفت: شهید قبل از اینکه شهید شود، شهید است زیرا پرواز را آموخته و آماده پرواز است. 

وحیدی خاطرنشان کرد: شهید مهدی باکری در راز و نیاز خود در نامه‌هایش به خدا نوشته است که خدا تو چقدر دوست‌داشتنی و پرستیدنی هستی. وای چقدر لذت‌بخش است که انسان آماده باشد  برای رسیدن به رب. 

شهیدی که خود را شناخته است، خدا را شناخته است

وی با بیان اینکه شهیدی همانند باکری که در اوج اخلاص است در وصیت خود نوشته است که مرا پاکیزه بپذیر، گفت: شهیدی که خود را شناخته است، خدا را شناخته است و‌ باکری از جمله افرادی بود که از شراب توحید چشیده بود و در اوج عرفان، درک از رب، ولایی وجود خود را آماده پرواز کرده بود. 

وزیر کشور به یک وصیت مشترک شهید سردار سلیمانی و شهید  مهدی باکری اشاره کرد و گفت: خدایا من را پاکیزه بپذیر جمله مشترک این دو شهید بود. 

مجلس شهید، مجلس حیات است

وی با تاکید بر اینکه مجلس شهید، مجلس حیات است، افزود: خدا را شاکریم که این شهدا را داریم و هر جا ما را غفلت می‌گیرد به دامان آنها می‌رویم. 

وحیدی گفت: شهدا به ما آموختند در مسیر خدای، سعادت و حیات طیبه چه باید کنیم و در دنیایی مملو از ظلمت‌ها، تیرگی همچون چلچراخ‌ها روشن کردند راه ما را. 

وی ادامه داد: ما نیامده‌ایم یاد شهید را گرامی بداریم بلکه آماده‌ایم تا شهید یکبار دیگر اخلاق، ایمان و صبر را به ما نشان دهد. 

وزیر کشور ابراز داشت: باکری یک انسان زلال، عارف، مجاهد و متفکر، امین، شجاع، مخلص، متوکل، شجاع بود و این صفت‌ها را می‌گوییم و می‌گذریم ولی شهید در عمل  تک به تک آنها را نشان داده است. 

وی تصریح کرد: عملیات بدری که شهید باکری در آن شهید شد، یک عملیات سختی بود که باید از هورالعظیم می‌گذشتند و تجهیزات ما به اندازه‌ای نبود و در مقابل دشمن آنقدر داشت که اصلا به رقم نمی‌آمد. 

وحیدی با تاکید بر اینکه لشکر عاشورا یک لشکر بزرگ و خط‌شکن بود که روی آن همیشه حساب باز می‌شد، گفت: فرمانده این لشکر بودن خود بزرگی می‌خواهد که باکری خود یک ستون بود. 

وی ادامه داد: باکری خیلی اهل فکر و بسیار متفکر و بسیار کم حرف بود. او ‌یک طمانینه عجیبی داشت که مرتبط با شدت ایمان او داشت.

وزیر کشور بیان داشت: چه می‌شود که یک فرد به این نکته می‌رسد، آیا به حقانیت انقلاب اسلامی پی نمی‌برید که چه جوانانی تربیت کرده است که در راه اسلام چه می‌کنند. 

وی اذعان داشت: هیچ کمبودی برای شناخت راه صحیح نداریم؛ حقانیت راه انقلاب اسلامی خود شهدا هستند از این‌رو امروز باید بیش از پیش یاد بگیریم و شهدا را به عالم بشناسانیم. 

وحیدی با تاکید بر اینکه شهدا یکی از بیّنات انقلاب اسلامی است، گفت: اگر به همه صحنه‌های انقلاب نگاه کنیم به وجود ستارگان درخشان پی خواهیم برد. 

وی با بیان اینکه اگر الان بینی استکبار را به خاک مالیده شده است و مسوولان اصلی آمریکایی خود اعتراف می‌کنند، که همیشه راهبردشان فشار حداکثری بود ولی مفتضحانه شکست خورده‌اند، گفت: واقعا چه چیز شکست داد؟ بله این شکست توسط ملت، رهبر و شهدا محقق شده است. 

وزیر کشور ادامه داد: دشمن در برابر اراده ملت و مجاهدان ملت الان در دست ما تسلیم شده است. 

وی متذکر شد: امروز دشمن می‌داند که هر توطئه و سوقصد به این  نظام بی تردید بی‌پاسخ نمی‌ماند و پاسخ خواهند گرفت که البته این را باید بفهمند و فهمیده‌اند ولی گاه اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنند که می‌توانند عزیزی را از ما شهید کنند و پاسخی نگیرند. 

وحیدی خاطرنشان کرد: امروز دشمن ما بیش از هر موقع باید بداند که ملت سربلند ما و رزمندگان ما هرگز در پیگیری از توطئه‌های آنها تا پاسخ به توطئه ها باز نخواهند نشست.  

وی افزود: ما توطئه و خسارت‌های آنها را فراموش نمی‌کنیم و الان ملت ما قدرت این پاسخگویی را دارند و الحمدالله ‌ ملت و شهدا و رهبری در یک صف هستند.

وزیر کشور بیان داشت: ما امروز پیمان می‌بندیم با ارواح شهدای بزرگ و همه شهدای دیگر که راه آنها را ادامه دهیم و لحظه‌ای از پا نشنیم که پیروزی نزدیک است.

وی اضافه کرد: الحمدالله به نزدیکی‌هذی پیروزی نهایی همین زمانه بسیار نزدیکیم و به زودی خواهیم دید که دشمن ما چقدر خار و ذلیل هستند. 

وحیدی در پایان گفت: خدا را شاکر در این انقلاب هستیم و با شهدایی هستیم که در مسیر تحقق آرمان‌ها هیچ وقت توقف نکردند. 


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار