1403/01/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/31

-

رئيس شوراي اسلامي آذربايجان شرقي تاكيد كرد:

لزوم افزایش بودجه شورای اسلای استان

کد خبر : 2200
03:07
1400/12/04

رئيس شوراي اسلامي استان بر ضرورت افزايش بودجه شوراي اسلامي استان تاكيد كرد.

به گزارش سونيوز،  شهرام دبیری در پنجمین جلسه شورای اسلامی استان با رئیس سازمان صمت استان اظهار کرد: اخیرا در جلسه ای پیشنهادی ارائه کرده ام که طی آن پیشنهاد، شوراها بتوانند بر نحوه نظارت بر پروژه های عمرانی، اعمال نظر بکنند و همچنین مقرر شده برای حل و بررسی مشکلات، جلسه ای با وزیر کشور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه شورای استان در قانون پیش بینی نشده است، اعلام کرد: طبق بخشنامه ای، دو درصد از بودجه شورای شهر تبریز باید به شوراهای فرادستی تعلق یابد، با این حال، این بودجه، مبلغ قابل توجهی نیست و این بودجه کفاف هزینه های شورای اسلامی استان را نمی دهد.

رئیس شورای اسلامی استان گفت: تعیین بودجه شورای اسلامی استان ها، از اختیارات وزیر کشور است، محدودیت از طریق وزارت کشور برای بودجه اعمال نی شود، بنابراین باید جلسه ای ویژه با وزیر کشور جهت افزایش بودجه شورا داشته باشیم و علاوه بر بودجه دو درصدی شورای شهر تبریز، بودجه ای معین برای شورای استان تعلق گیرد تا هر سال نیاز به ارائه لایحه ای برای بودجه شورای استان نباشد.

وی افزود: پیشنهاداتی که بنده ارائه کرده ام، کاملا عملی است و پیگیری خواهیم کرد.

دبیری با بیان اینکه در سال آتی، برنامه ریزی مدون برای پیگیری و حل مشکلات شهرستان های استان در قالب شورای استان خواهیم داشت، اظهار کرد: از مناطق مختلف استان جهت آشنایی با ظرفیت های شهرستان ها و شناسایی مشکلات و تقویت گردشگری و سرمایه گذاری در سال آتی بازدید می کنیم.

گفتنی است در این جلسه که با حضور رئیس سازمان صمت استان برگزار شد، اعضای شورای اسلامی استان مشکلات و پیشنهادات شهرستان ها را در حوزه صمت مطرح کردند.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار