1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

آمریکا و سه کشور اروپایی با اخذ تصمیم‌های سیاسی، اراده واقعی خود را نشان دهند

کد خبر : 2183
13:29
1400/12/01

وزیرامورخارجه کشورمان گفت:اکنون وقت آن رسیده است که آمریکا و سه کشور اروپایی نیز با اخذ تصمیم‌های سیاسی لازم، نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند.

به گزارش سونيوز، حسین امیرعبداللهیان، با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کرد.

در این ملاقات آخرین وضعیت‌گفتگوها در وین و جزئیات توافقات مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت‌.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تقدیر از نقش جوزف بورل و انریکه مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات، بر اراده ایران برای یک پایان همراه با توافق خوب برای گفتگوها در وین تاکید و مواضع تهران را تبیین‌ کرد. 

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه جمهور اسلامی ایران تمامی ابتکارات و پیشنهادات ممکن را ارائه کرده است، اظهار داشت: اکنون وقت آن رسیده است که آمریکا و سه کشور اروپایی نیز با اخذ تصمیم های سیاسی لازم، نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند.

وزیرخارجه تاکیدکرد: اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم ولی طرف مقابل باید بداند تهران خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.

جوزف بورل در این ملاقات ضمن مرور بخش های مختلف متن در حال مذاکره در حوزه رفع تحریم‌ها، تعهدات هسته ای، راستی آزمایی و اخذ تضامین، نظرات خود را به عنوان هماهنگ کننده برجام به اطلاع امیرعبداللهیان رساند. دو طرف توافق نمودند رایزنی های خود را ادامه دهند.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار