1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

هدف دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارایه خدمات کیفی به مردم است

کد خبر : 2150
22:52
1400/11/20

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هدف اصلی و مهم این دانشگاه ارایه خدمات باکیفیت به بهترین شکل ممکن به آحاد مردم آذربایجان شرقی است.

به گزارش تابان خبر، دکتر علی جنتی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه مجموعه این دانشگاه برای رسیدن به این هدف تمامی تلاش خود را می کند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان تیپ اول دانشگاه های کشور با ۲۲ هزار نفر نیروی انسانی در بخش ها و حوزه های مختلف درمانی و خدماتی یکی از بزرگ ترین و مهمترین مجموعه های دانشگاهی ایران است که علاوه بر آذربایجان شرقی به چندین استان همجوار و غیرهمجوار نیز ارایه خدمت می کند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان سازمانی تخصصی و خدماتی یاد کرد که از دورافتاده ترین نقاط روستایی در قالب خانه های بهداشت تا تخصصی ترین خدمات در مراکز شهری ارایه خدمت می کند و با برخورداری از ده ها آزمایشگاه، مراکز درمانی و تحقیقاتی، پژوهشی، پارک های علم و فناوری، تحقیقات داروئی و تجهیزات پزشکی و حوزه های مختلف آموزشی برای توسعه نظام سلامت جامعه کوشش می کند.

جنتی با بیان اینکه ۷۰ درصد حوزه درمان و بستری آذربایجان شرقی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعلق دارد، اظهار داشت: این دانشگاه با داشتن تعداد هفت معاونت تخصصی و یک معاونت نیروی انسانی هم در زمینه خدماتی و هم در خوزه نظارتی رسالت های بسیار مهم و سنگینی برای توسعه سلامت استان بر عهده دارد.

وی از نیروی انسانی متخصص و توانمند به عنوان مهمترین و بزرگترین سرمایه دانشگاه علوم پزشکی تبریز یاد کرد و ادامه داد: بدون تردید نیروی انسانی فعال در بخش ها و حوزه های گوناگون این مجموعه جزو ارزشمندترین عناصر توسعه آذربایجان شرقی به شمار می روند که برای رسیدن به هدف اصلی که همانا ارایه خدمات با کیفیت به مردم می باشد، باید از انگیزه های لازم و مطلوب برخوردار  باشند.

جنتی مدیریت درست و هدایت صحیح را لازمه داشتن نیروی انسانی باانگیزه دانست و با اشاره به اینکه در برخی از بخش ها ۷۰ درصد هزینه ها متوجه نیروی انسانی است، گفت: با توجه به گستردگی وسعت و پراکندگی شهرستان ها و نیز ارایه خدمت به مردم سایر استان ها، باید بر اساس نیازهای موجود نسبت به تامین خدمات وارد عمل شویم.

وی آذربایجان شرقی را مرکز ارجاع نظام سلامت در منطقه شمال غرب کشور خواند و یادآور شد: ارایه خدمت بهتر و مناسب به این حجم جمعیتی نیازمند داشتن تجهیزات و فضاهای فیزیکی است چراکه خمات فوق تخصصی همچون پیوند اعضا، دانشگاه علوم  پزشکی تبریز قطب کشوری به شمار می رود و باید بر اساس همین جایگاه دارای امکانات مناسب نیز بوده و در این راستا نقش آفرینی کند.

جنتی برخورداری از منابع مالی را یکی از عوامل مهم و اصلی ارایه خدمات بهینه به مردم در سیستم سلامت دانست و ادامه داد: بر همین مبنا باید منابع مالی پایدار داشته باشیم که این امر با بودجه های دولتی امکان پذیر نیست چون با این اعتبارات پایین دستیابی به بهره وری بالا میسر نخواهد شد و باید به سمت بهره برداری حداکثری از امکانات موجود را در زمینه های مختلف جاری و ساری کنیم.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را لازمه رسیدن به بهره وری بالا در ارکان مختلف اداری و به خصوص نظام سلامت برشمرد و با تاکید بر اینکه مسیر خدمت باید از راه بهره وری حاصل شود، گفت: بدون تردید در شرایط تحریمی فعلی باید با لحاظ کردن اقتصاد مقاومتی به سمت بهره وری رفت.

این متخصص خدمات بهداشتی مدیریت هزینه ها و توجه به امکانات بخش خصوصی و خیرین را یکی از راهکارهای مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ارایه خدمات مناسب به مردم بیان و اضافه کرد: با توجه به کمبودهای بودجه ای در بخش های مختلف به خصوص در بخش عمران و ساخت و ساز اماکن بیمارستانی و درمانی، باید از ظرفیت های بسیار وسیع خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه این بخش به بهترین شکل مممکن استفاده کرد.

جنتی افزود: با توجه به محدودیت های مالی دولت، برنامه های جامع دانشگاه علوم پزشکی اولویت بندی شده است تا طبق آن پروسه مولدسازی از منابع موجود اجرایی شود که استفاده از ظرفیت خیرین سلامت، جلب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و جلب اعتماد آنها در دستور کار قرار گرفته است تا بخشی از طرح های عمرانی را به این افراد واگذار کنیم.

وی مجموعه طرح های عمرانی در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ۳۳ عنوان پروژه در مساحت ۲۹۱ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: از این تعداد پروژه، ۱۸ عنوان در بخش بهداشتی و بقیه در حوزه درمانی اجرا می شود.

جنتی حجم سرمایه گذاری این تعداد پروژه را بسیار بالا و به دلیل نوسانات قیمت ها، متغییر دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال عملیات ساخت بزرگترین بیمارستان در حال ساخت ایران با ظرفیت ۱۰۰۰ تختخواب  که مرکز جامع انواع تخصص ها و فوق تخصص ها را در خود جای می دهد، پروزه ای به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است که این رقم بر اساس قیمت های امروزی برآورد شده است.

وی، بیمارستان تخصصی کودکان ۵۴۰ تختخوابی مردانی آذر، مرکز جامع ۳۰۰ تختخوابی سرطان، طرح توسعه دانشکده  دندانپزشکی، پژوهشکده ربع رشیدی و مرکز یددرمانی را از جمله مهمترین مگاپروژه های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد.

به گزارش تابان خبر، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار